Skia mine veier vel 2000g, skoa 1400g, bindinger rundt 1100g og feller sikkert 600g. (anslag). Så da drasser jeg vel på 5kg+ per fot.
Har Rossi Soul 7 kjøpt 13/14 med Marker Tour. Hadde Tecnica Cochise-støvler som sikkert veier over 2kg, men bytta dem ut i fjor. I år tenker jeg å bytte ut skia. Det er jo i det tyngre sjiktet, les student. Mann, vekt 65-70 og høyde rundt 173cm.
Du kan jo få utstyr som veier det samme som fyrstikker, men da blir de å kjøre med deretter og. Tipper at utstyr på under 4kg er ganske vanlig, spesielt om det er nyere utstyr. Vanlige toppturski veier vel rundt 1400g, bindinger under 500g, og sko rundt 1400g i dag. (og så feller). +/- = pris og tradeoff oppover/nedover.
Sekken kommer an på tur. Trenger som regel ikke mer i sekken enn skredutstyr, litt mat, vann og klær. Så sikkert 6-7kg på en kort tur. Du blir jo uansett normert i form til det du drasser på, gitt at du er ofte nok ute.
Vi går jo alle forskjellig og. Jeg liker best å gå jevnt med få pauser. Dama liker å gå fortere med mange små pauser. Vi blir begge slitne av å følge hverandres tempo.