Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Miljøvennlig gjennom Alpene
#182299 28/11/2018 10:09 AM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei!

Jeg skal bruke omtrent tre uker i januar/februar på å reise gjennom Alpene og stå på ski. Tanken er å gjennomføre dette på en så miljøvennlig måte som mulig, både når det gjelder transport, bosted, mat og valg av skianlegg. Har noen erfaringer med dette? Tips til skianlegg som satser på grønn løsninger, steder å bo som er miljøvennlige? Hvordan spiser man miljøvennlig i Alpene? 

Tar imot alle erfaringer og tips! 

-Anna :) 

Re: Miljøvennlig gjennom Alpene
Eldgierd Johanse #182300 16/12/2018 2:13 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg vet Pitztaler Gletscher har en del solcelle panel installert i en fjellside som minsker elektrisitetsbehovet.Zermatt skisenter er jo en miljøvennlig destinasjon, ihvertfall byen som er bilfri, eller bare har elbiler.Zermatt kan nås med tog fra Geneve.Pitztaler Gletscher nås i kombinasjon med tog/buss fra Innsbruck..Velg skisenter som har sine bysentrum tett på skiheisene som feks Bad Gastein og sikkert mange flere!Miljøvennlig faktoren er vanskelig å få til å gå opp-i-opp om en skal på alpeferie tror jeg!Di fleste ski destinasjoner jeg har vært på i alpene ser ut til å tenke mer og mer på miljøet!

Re: Miljøvennlig gjennom Alpene
Eldgierd Johanse #182301 19/12/2018 3:10 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei!Kjører med tog!Du kan ta togen fra Hamburg til Innsbruck over natt!Se: https://www.nightjet.com/en/reiseziele.htmlFra Innsbruck kan du reise til Zillertal, de har også en tog og en skibuss.Hvis du bor i Zillertal er bussen gratis.

Det er sammen som i Kleinwalsertal. Da er skibussen også gratis,hvis du bor da.Du kan kjøre til Kleinwalsertal med tog(IC) til Oberstdorf nemlig.

Sammen gjelder hvis du vil kjøre ski i Tyskland i området av Zugspitze.Du rekker Garmisch-Partenkrichen med en IC og fortsette med engammel men koselig tannhjulsbane ( som jeg brukte faktisk siste søndag )til Zugspitzplatå.

HilsenBurkhardtPS: IC er en hurtigtog.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå