Jeg er muligens på jakt etter en ski som er for god til å være sann, men tenkte å høre her før jeg trekker noen forhastede konklusjoner.
Min første toppturski var en k2 obsethed 189 med 2011 gen marker duke. Kombinert et par ordinere bakkestøvler uten gåfunskjon var dette selvfølgelig ikke en drøm på vei opp fjellet(ung og dum, og hadde aldri hørt om sko med gåfunksjon). Men de var lekne og kraftige på vei ned noe jeg satt pris på. Før jul i fjor gikk jeg til innkjøp av skikkelige toppturski av typen Dynafit Dhaulagiri 99 med Dynafit Beast 14 og Dynafit Khion støvler i håp om at disse skulle levere oppover og nedover. Etter en sesong med MYE toppturer og bakkekjøring har jeg konkludert med settet absolutt gjør susen oppover, men ikke nedover. For myke støvler og pinglette bindinger som jeg ikke stoler på for fem øre er vell hovedproblemene. Men også at skia gjerne skulle vært breiere og mer lekne.
KONKLUSJONEN lyder slik at jeg vil ha ski, støvler og bindinger som funker på vei opp, men er solide, lekne og breie nok til nedturen. Går gjerne mye opp i vekt i forhold til nåværende setup. Noen her som vet hva jeg er ute etter? Råtips? Tanker?