Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Valg av pudderski
#181878 15/04/2020 11:35 AM
3for2 Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei

Jeg er på utkikk etter et par pudderplanker. Jeg er 165 høy og veier 65kg, atm bruker jeg skoene Salomon X-Alp Explore. Foreløpig har jeg sett litt på DPS Wailer 112 (i lengden 168) med G3 Ion 12 bindinger, men jeg er usikker på om dette vil bli en god match med støvlene.

Noen som har erfaringer med DPS-skia? Kom gjerne med andre forslag til ski og bindinger.

Re: Valg av pudderski
3for2 #181928 21/10/2020 2:15 PM
Fersking
Fersking
DPS Wailer 112 har mange varianter, men her er noen av mine erfaringer fra telemarkkjøring på DPS Wailer gjennom de ca 10 siste årene:
DPS Wailer 112 er fine i pudder, ihvertfall de gamle med dugelig rise på tuppene. De er også lettsvingte og passer godt til skogskjøring.
Nyere 112RP/112RPC går bedre på hardere underlag, mens alchemist-versjonen nok totalt sett er den beste kjøremaskinen.
Har også et smalere par av foundation-typen, men de er ikke mitt førstevalg. Synes de gir uklart svar gjennom svingene.
Tour-versjonen har jeg ikke prøvd.
Pure-teknologien gir lavere vekt og høyere pris enn hybrid, men gjør nok skiene mer utsatt for støt og andre påvirkninger.
Wailerne er ganske myke , så støvelen din kan være ok. I pudder vil det normalt være mindre krefter mellom støvel og ski.
DPS Yvette er en enda mykere ski ("dameversjon") enn Wailer med lignende bredde, så det er mye å velge i fra DPS.

algeir