Henger meg på han over. Renegade er en sykt god ski når det er bra, men kan også være ei skikkelig hurpe på dårlige forhold.
Men: er det ikke sånn at du har hverdagsski fra før av da?
Er enig i dette, men legger til at Renegade er en relativt uinspirenende ski. Den føles ut som den ser ut "som en planke". Den passer kun til mykt føre og hurtig kjøring.
På variabelt føre som er vanlig på Vestlandet (ref. Røldal) hvor du på en tur fra topp til bunn opplever ganske variable forhold dvs. mykt, gjennomslag, hardt/is, halvhardt osv. er den helt elendig. Solgt denne skia av denne grunn etter å ha forlest meg på anmeldelser på tgr. At den er stiv hjelper lite, kun mykt på menyen til disse "plankene".
Av de du vurderer vil jeg selv sterkt vurdert Shiro. Går med tanker på anskaffelser av denne selv. Jeg ville dog ha vurdert sterkt en av skia til Down som f.eks. Countdown 0 eller 3. De har fått mange modeller i carbonutførelse som vil passe et touringoppsett bra. Down har mange interessante ski med liknende utførelse (mtp rocker) som de du nevner.
Selv kjører jeg jeg en 128 mm carbonski (WD Redeemer Carbonlite 190 cm) som jeg har greid meg fint med på påsketur til alpene i år (les sensesong føre) som funket kanon.
Lykke til med å finne nye go'ski.