Renegade og Shiro (har selv i 193 cm) er jo begge fullrockers, begge allsidige pudderski som biter godt fra sæ på variable saker også. Renegade med radius på 35-38 m har vel mest storfjellspreg av de to, Shiro rundt 30 m. Renegaden trenger vel enda litt mer fart enn shiroen for å "våkne til liv"? Men ta mine sammenligninger med omhu, da jeg barer sammenligninger på grunnlag av andres beskrivelser av Renegade. Men en liten obs angående Shiroen så vil jeg anbefale å montere +2 hvis du skal ha 193 cm, pga. at de har et anbefalt monteringspunkt langt bak og det blir for mye framski (bremser, tregt svingpunkt) i 193 modellen (gikk fra ref. (0) til +2 og ble en helt annen ski i positivt sett). i 183 cm går 0 til +1 bra.
Angående Line Sickday 125 så har jeg lite å komme med, men har vel 24 m radius og anen design med rocker - camber - rocker. Men har vel noe storfjellspreg i den også.
Mange bruker tech binding på brede planker. Funker fint. Du kan jo gå helt bananas og kjøre Dynafit beast når du har Vulcan allerede.
Ellers er jo FT12 stabil, Plum har bra bindinger og den nye til Diamir virker spennende.