Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Dynafit TLT Vertical ST
#181735 09/10/2013 3:30 PM
ketil Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei.

Jeg har fått et tilbud på bindingen type Dynafit TLT Vertical ST men er litt skeptisk. Er ikke overbevist at de er holdbare nok.

Har hørt at når du blant annet går skrått oppover så har det hendt seg at skiene detter av. Er det et stort problem me slike bindinger eller er det løst med årene?

Re: Dynafit TLT Vertical ST
ketil #181736 10/10/2013 9:23 AM
Ringrev
Ringrev

Har gått med dynafit siden 1998, og har aldri opplevd dette som et problem. Tåen er så og si uforandret på den tiden. Dynafit er MYE bedre på dette en f.eks duke/tour/fritschi (fordi disse ikke kan låse utløsningen(noe dynafit kan), slik at de kan løse ut når du må hakke skiene inn i is...noe jeg har opplevd: det er ikke gøy å se at skien holder på løse ut i en bratt isbakke over vann)De problemene jeg har hatt har vært knyttet til skoene. F.eks. hadde 2011/2012 tecninca feil på dynafit-festene, som gjorde at skiene ikke satt. Hadde også problemer med 1.gen dynafit zzero4 fordi sålen brakk. (Begge deler ble tatt på garanti). Garmont har også hatt problemer med sine dynafit fester.

Re: Dynafit TLT Vertical ST
ketil #181737 10/10/2013 9:37 PM
ketil Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for svare.så du har en ekstra låse funkjson på dynafit som gjør det nesten umulig å miste skiene når du går oppover er det sånn å forstå?

Hører og mye snakk om at dynafit bindinger er mest får de som går mye topptur å ikke like gode å kjøre med og tåler ikke så my hard kjøring som folk kaller det. Er det bare et rykte eller ligger det noe i det?

Vet du hvordan scarpa mobe skoene er til dynafit bindinger?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå