Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nye ski til topptur (Nunataq vs. Coomback)
#181703 01/10/2013 4:47 PM
gautev Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Bruker i dag mine arvede Atomic beta ride 9.22 med telemark. Står ca. 50 % i bakke, og 50 % topptur (men håper å endre dette forholdstallet mer i favør av topptur snart). Jeg har lyst å gå over til Randonee siden jeg merker at kneet mitt sliter litt ++. 

Mine ski er jo i utgangspunktet veldig gode, og kunne gjerne fortsatt på dem med randoneebindinger om det går an (noob-spørsmål).

Jeg står uansett og vurderer enten Volkl Nunataq eller K2 Coomback. Kjør debatt! 

Edit. tar gjerne imot andre tips. Heller litt mot å gå for smalere ski, og ser på blant annet G3 Saint.

Re: Nye ski til topptur (Nunataq vs. Coomback)
gautev #181704 03/10/2013 10:55 AM
Medlem
Medlem

Hei,

Jeg har selv Nunataq med Radical FT. Meget bra ski og kan absolutt anbefales! God pudderorientert toppturski med gode allround egenskaper. Ville valgt Volkl selv over K2. Kastle TX107 og Down skis CD 6 er alternativer. Alle lager bra ski.

Av litt smalere ski kan du se på Volkl Nanuq (96mm), Black crows Camox Freebird (98mm), Kastle TX97.

Og ja du kan alltids skifte bindinger på ski. Kanskje må du justere monteringspunkt i forhold til gamle hull. Dog Beta rides smale midje på 72mm vil kanskje flyte litt dårlig i løssnøen. En ski på rundt 100mm som du ser etter er vel veien å gå for mest mulig rando allround egenskaper.