Flyt styres av størrelse på ski, fart og teknikk - så det er vanskelig å si hvor mye flyt man trenger.På skiene på følgende video er 75mm, 83mm og 95 mm under foten. http://www.youtube.com/watch?v=hvmT1MnLxA0&feature=c4-overview&list=UUMwwqP4u0ZPD7LqHS4HxcbwSikkert mange gode ski du linker til over - men ski betyr egentlig ikke så fryktelig mye...det er veldig mye bra. Valgte selv saint i fjor vår fordi jeg ville gå opp i ski-vekt. Vekt gir mer stabilitet og mer knuse-kraft i gjennomslagsføre. Saint er en grei ski som fungerer til alt. Den er kanskje litt kjedelig, men det setter jeg egentlig pris på - ønsker ikke en ski som gir meg overraskelser. K2 Coomback er en ski mange elsker. For meg ble den helt feil, da den plutselig slipper når jeg holder et skjær lenge - den ble ikke forutsigbar for meg. Samboeren elsker dame-versjonen, men synes den er litt tung å gå meg (den er 103mm under foten). Kort sagt - de fleste ski er bra, men den beste skia for meg er ikke nødvendigvis den beste for deg....og dermed blir også skitester litt feil.