Tusen takk for innspill folkens. Setter stor pris på det :)Håper det skal gå greit med Dynafit, selv om du må ha en flat plass å stå på. Har aldri prøvd det selv da, men har lest så mye bra om de at jeg har lyst å gå for de.Leser at det er tungt å gå opp med brede ski når det er hardt, men er det ikke tyngre uannsett med brede ski? Jeg syntes 95mm hørtes litt lite ut, mener jeg har lest at du må over 100mm i bredden for å få skikkelig flyt i løssnøen. Men som sagt jeg har bare kjørt carving. Er det kun bredden i midten som teller? Hvor mye har bredden bak og foran å si? Om skien for eks. er 85 i midten, men 116 framme? Hvordan vil det påvirke flyten? Da skal jeg iallefall lese litt mere om G3 Saint, siden KriM anbefaler denne. Den er bare i 177 cm, jeg er 174. Så det går vell greit til meg. Angående å gå i nysnø, så er det det som høres mest artig ut med tanke på nedturen, derfor jeg skrev det. Men legger ikke ut på tur det det er skredfare eller uten å ha lest meg opp med nødvendig kunnskap. Og angående budsjettet mitt, så er det kun ski, sko og bindinger jeg hadde håpet å få til under 10 000. Resten for bare komme utenom :)Jeg skal sjekke ut de to tyske butikkene, har styrt unna utenlandske butikker da jeg har tenkt at det blir så dyrt i toll og frakt likevell.Er det ingen av de andre skiene jeg linket til som høres noe særlig bra ut? Noen som vet om noen nettbutikker med noe gode salg for tiden utenom de jeg linket til ? Jeg bor på en veldig liten plass, så her er det dårli med butikker..