Ja TJS. Hadde Freedom noen måneder før jeg solgte den. Noe lengre utslag på gåfunksjonen ift Freeride, men ikke samme klasse som AXL/BD O1, Targa Ascent, o.l. Noe motstand er det også når man går, i likhet med Freeride (fullt overkommelig når man blir vant med det og bruker kun den bindingen og ingenting annet). Ikke mulig å få med rød fjær heller, blå er kraftigste alternativ. Ellers er det vel en 70-80 skruer pr binding minst (føles i alle fall slik, det korrekte antallet tror jeg var/er 11), så du bør treffe rett med monteringen i første forsøk
Freedom er en "pen" binding, og er nok et bra produkt, og har fordelaktige innretninger som step-in, utløserfunksjon og skistoppere. Men når du har vent deg til Hammerhed og Axl fra før og liker den kraftfullheten de gir, så blir den puslete. Freeride virker forsåvidt også litt mer kraftfull enn Freedom, muligens grunnet den noe mer oppreiste kjørestillingen (man kommer noe dypere i knekken med Freedom).Dette er kortversjonen av min vurdering, men det er garantert variable meninger om dette i den norske telemark-familien ;-) Jeg har gått tilbake til kabelbinding igjen, dette fordi jeg liker den kraftoverføringen som TTS gir (og Burfjordsport's tele-rando, samme konsept), kombinert med tech-bindingens fortreffeligheter mtp vekt og gåfunksjon. Dette funket meget bra sist vinter, så jeg satser på samme bindingen denne vinteren også. Vh JLB