Har tlt5p og mercury selv. Begge er veldig bra sko. På topptur klarer jeg meg fint uten tunge på mercury, men er helt avhengig av de på tlt5p. Tipper det vil være set samme for tlt6. Det betyr at Dynafit One trolig hadde holdt for meg. TLT5p kollapser litt hvis man trykker fort hardt til, men den veier ingenting og man har følelsen av å fly oppover. Den gir også veldig god følelse med underlaget når man går (og trolig bedre enn tlt6). Spennene er et sant helvete når man går med skiene på ryggen - de går opp. Mercury'en har masse kraft, og litt bedre fleks, men føles tyngre...hovedsaklig fordi sålen er lengre tror jeg. Mye mindre dill å komme i kjøre-modus - siden jeg ikke trenger tunge på tur. Passformen er litt dårligere enn på tlt5 - siden jeg har smal fot....mercury blir litt bred. Hvis du har tenkt å bedrive ski-mountaineering ville jeg i dag ha kjøpt tlt6, og one til mer skiorienterte toppturer. Hvis du skal kjøre med skoene i bakke også, ville jeg ha sett på mercury. TLT5p'ene mine fikk en masse slark mellom skaft og sko - det gjør at jeg kvier meg litt for å kjøpe en carbon-sko igjenn.... Jeg fikk fikset det, og de var topp så lenge de holdt...men fortsatt litt surt.(Jeg har også begynt å gå for tyngre ski....kjøringen blir bedre med litt vekt, spesielt ved gjennomslag osv. )