Stemmer! Man kan vel si den er (tail) "stiv-stiv-stivere-stivest" (tupp) Som Big-mountain puddermaskin er den nok kanon. Ikke kjørt den selv, men har noe erfaring med Volkl.
Men obs! Skia veier 3,1 kg per ski!! Tungt!!
Det kan nok ha gjort at de som var vant med tidligere års modeller kanskje syns den har blitt for "jumbojet" for å bruke et kanskje ufortjent stykt ord. Da Volkl har en tendens til å ha et monteringspunkt et stykke lenger bak enn andre merker vil nok tyngden i Kuroen og den lange framskia, i lengre lengder (195) få den til å virke nettopp mer tungkjørt, noe den vil være uansett altså. Da kan man gjøre den mer bevegelig ved å montere litt frem (+2-+3). Dette baserer jeg på mine erfaringer fra Shiro 193 cm der jeg gikk fra 0 til+2, som ble noe helt annet. Montering er smak og behag da og de har sikkert forandret det noe da de endret modellen. Slenger bare ut mulige forklaringer og punkter jeg ville ha i bakhodet 
Her er det kanskje på tide at noen som har kjørt den uttaler seg 