jeg veit ikke hvordan Renegade oppfører seg med telemark bindinger, men med slalom/randone bindinger er den ikke vanskelig. OK - dette avhenger MYE av kjørestil. Hvis noen havner ofte bak på ski - er dette ikke ski for ham/henne. Ja, tailen er veldig stiv, den kjennes med en gang man kommer bakpå ski. Hvis noen kjører ganske bestemt (ikke nødvendigvis aggressivt) "carving" i løssnø - da er dette et veldig bra valg. Jeg liker best middelslange svinger (stor slalom, ikke super gigant...) og har fortsatt en gammel vane med SL teknikk, mye oftere fram på ski og sjeldent bakpå - må innrømme at Renegade passer meg perfekt til sånn kjørestil, også i korte svinger (ok, kanskje ikke verdens beste ski i en veldig tett skog - det går grense;)Jeg er ikke superbra på ski, men Renegades hjelper å bli bedre. Apropos korte svinger og Renegade - for meg fungerer Renegade 186cm utmerket i bratte renner - det testet jeg i Stryn i år. Så svingvillige som mine gamle randone ski Armada JJ 175cm. Jo verre snø, jo bedre er Renegade enn andre FR ski. Men ja, utrolig mye avhenger av kjørestilen: tidligere hadde jeg 4FRNT CRJ - myk og teoretisk mye mer brukervennlig enn Renegade - men....dette var dessverre helt feil kjøp - jeg skjønte ikke helt hvordan CRJ fungerte: det var altfor ofte en ski til høyre, en ski til venstre samtidig - uansett fart og snøkvalitet, he he;-)