Marker er ikke noe særlig gode gå-bindinger - tunge og en del slark. Jeg har et par selv til bakkenære turer/for å kunne gå med alpinsko. Synes de er helt greie å kjøre med, og synes også de fungerer helt greit til Gaustatoppen.Brede ski er skikkelig fett når det er forhold for det, men det er ikke alt for ofte IMHO.Teknikk en kan også påvirkes av utstyret og motsatt:- hvis du ikke stoler på kanten vil du automatisk trykke mye mer på ytterski (noe som forøvrig er helt korrekt når det er hardt. At du har mye trykk på skien betyr ikke at de ikke skal følge hverandre). Hvis du ikke stoler på kanten blir du også gjerne kjørende mer opppå skien istedet for å legge de ut....som vil føre til at du får enda mindre kantgrep.- Med mye flyt kan du kanskje åpne svingene mer...dvs unngå å stå så mye på kant? (Litt kjipt hvis du faktisk liker å svinge - 11 tall har aldri vært noe for meg)
Mitt første møte med relativt brede ski lærte meg at de måtte kjøres MYE mer agressivt enn mine andre ski. De må legges svært bestemt og raskt opp på kant, dersom du ønsker å holde et skjær. Det er i mellompartiet de tvister og oppfører seg dårlig. Ellers har jeg nå kommet til at jeg velger brede ski for surfefølelsen. Dvs at jeg heller får legge planlegge med litt pivot/slarv/skrens og nyte følelsen av det enn å søke smal-ski følelsen. Gikk bort fra brede ski en stund før jeg forstod at jeg måtte endre forventingene/kjørestilen.