Jeg liker jo NTN freedom kjempegodt. Fin å gå med og god å kjøre med. Har testa den en del turer i år da vi selger bindingen, kjørt to år på freeride og kjørt voile og gamle rotte før det igjen. En av forskjellen i mine øyne på TTS systemet og NTN er vekt. Nesten halve vekten for TTS kontra freedom. Dette kombinert med tech front som gjør toppturene til en lek gåmessig. En annen forskjell som kanskje er litt overraskende med tanke på at det er to så spinkle pinner som holder skien fast er kjørekontrollen. Pål-Eirik over skriver presis og det er veldig dekkende. Hvis du ser på fronten til en brukt NTN sko så ser du at den er presset litt ned og har rørt seg en del rundt fremme i tuppen inne i bindingen. Jeg har testa Liberty Genome som er en meget stor pudder ski på NTN freeride. Når snøen ble pakket og litt hard så gav bare bindingen etter og skien sklidde ut og jeg mistet kant grepet. Med TTS så skjer ikke dette, selv ikke på frossen snø med den svære skien mistet jeg kantgrepet. Jeg klarte til og med å presse ut noen litt merkelige tele svinger. Her ser du frontski montert kamera av GENOME og TTS på ganske hardt føre. http://www.youtube.com/watch?v=S2EgET-LxQg Legg merket til at fronten som er låst av de to pinnen holder seg helt stabil, ingen vandring eller noe slikt. Skien er forøvring helt konge som tele ski og ok som alpin ski. Så TTS er for meg en binding som lar meg gi mer kraft til skia, den er mer stabil og sterk i kant grepet pluss at jeg føler jeg virkelig kan slippe meg løs og dra på med høyere grad av kontroll enn før i høy fart. Det er dog litt annerledes en NTN. Litt som gamle 75 mm pga kabelen bak, men med mye mye mer kontroll og kraft.