Det hadde absolutt vært fint med en egen telemarktest i FriFlyt, som det er sagt tidligere så kan det være store forskjeller på hvordan ski fungerer på telemark og på alpint. Men jeg tror absolutt at de forskjellene er like stor innad i telemark og alpint, altså at de personlige preferansene er de som har mest å si om hvordan skiene oppfattes. Når jeg leser testene ser jeg litt på hva testpersonene sier om skia, men det jeg får mest ut av er å se på spekifikasjonene til skiene, og da spesielt fleks som ellers er vanskelig å vite noe om. Jeg tror derfor at jeg personlig ikke har så mye mer ut av en test med løs hel. Som mikkel sier så liker han kort radie på skiene sine, jeg liker lang. De skiene jeg bruker som "all round" ski nå er et par DPS Lotus120, lange, relativt stive og svingradie på 53m. Jeg elsker de skiene på de fleste fører. Hadde jeg testet skiene hadde de fått toppkarakter, men hvis mikkel testet ville de kommet dårlig ut.
For personer som ikke har stått så mye på telemark tror jeg at en egen test vil være veldig nyttig, men for de som vet hvordan type ski de vil ha så tror jeg den testformen som er nå holder. Men det kan absolutt ikke skade for oss lesere med test av telemarkski:)