Om man mister eller fremhever egenskapene til en ski ved å bruke enten tele eller en alpin binding.Er det jeg tenker på med det jeg skrev.Har som frikjøringski valgt å kjøre på Black Crows de siste gangene jeg har handlet Frikjøringski.Dette fordi jeg synes dem har en fin radie (18-20)som jeg synes fungerer ypperlig til mitt bruk når man først skal ut i løssnøen.Er helt klart enig med deg i det du skriver at en lang svingradie ikke nødvendigvis er det man favoriserer ved valg av Teleski..Kunne selv aldri tenkt meg å kjørt med frikjøringski med radie på 35 meter uansett hva dem skulle vært brukt til..Det er såklart noen egenskaper man kan fremheve som "viktigere" ved valg av ski til Telemark..Dette er nok som du skrev mye med teknikk og hva man selv synes er gode egenskaper på ski..Noen liker ski med lengre radie enn andre,hva nå enn jeg legger i lang radie.. :-) selv mener jeg en lang radie til Telemark er fra 23 meter og oppover sikkert til borti 28 ..Handlet meg nye bakke ski fra et lite firma i Nord Italia som heter BLOSSOM..Maken til ski skal man lete lenge etter,men her snakker vi smale bakke ski,som fikk påmontert Rosa Spacer plater fra Rottefella for å få bindingen noe høyere.() Disse har radie 16 meter og oppleves som optimale med tanke på radie til bakkekjøring++ Når det kommer til fartsstabilitet er nok dette en egenskap jeg helt klart vurderer som særs viktig til Telemark enten frikjøringski eller som ren bakkeski..Og som du skriver så er det nok noen egenskaper som kommer bedre frem om man kjører Telemark...En ski som oppleves som om den skjærer ut om man mister trykket på skien,vil nok oppleves være på Telemark enn på Alpint som du var innom..Støtter deg i det du skrev...
Men at FriFlyt må ta steget ditt som denne Tråden egentlig var ment som,nettopp det å Skrive mere om Telemark relaterte artikler og Tester av utstyr mener jeg at det helt klart er på høy tid at noen i redaksjonen tar tak i..Den harde kjernen som kjører Telemark,leser jo FriFlyt !!!!! :-)