Heisan! De nye Scarpa Maestrale RS er støvler som passer i både vanlige alpinbindinger og Dynafits TLT. De er også ganske stive og skulle gi deg full uttelling også på nedturen. Den nye Dynafit Radical FT er designet for heftigere nedkjøring og burde være bra for ditt bruk. Dynafits TLT-system er også regnet for å være lettere å gå med opp, og er et gjennomprøvet system. Når den nå også er kraftig forbedret for nedturen, så ville jeg vurdert de, fremfor de tyngre Marker-bindingene (også Tour). Når det gjelder ski, er det jo mye gøy å ta av, men ta en titt på de nye Cham-skiene til Dynastar. De finnes både i en vanlig serie, og en High Mountain. HM er lettere, men de vanlige har bedre hardsnø-egenskaper. Jeg har selv et par HM 87 med Dynafit Vertical FT, og et par vanlige Cham 97 med Salomon Guardian. De finnes også i bredde 107 og 127. Da jeg var i Chamonix i februar, la jeg merke til at de fleste guidene brukte disse i bredde 97, så vidt jeg kunne se... Ut fra det du beskriver, vil vel du ha noe bredere, så da er vel 107, eller 127 aktuelle valg. Jeg kjørte mine Cham 87 HM på ganske hard snø i påsken, og var egentlig overrasket over hvor godt de satt, men dette har kanskje noe med hvor fort og røft du kjører. De vanlige Cham'ene er stødige som storslalomski på hard føre (og i bakken). Nå burde det jo også være mulig å få gode priser i Norge... Jeg fikk halv pris på mine Cham 97 på XXL. Og det er vel billigere enn å kjøpe fra Sport Conrad (og så handler du i Norge). Uansett: Lykke til!