Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
spørsmål om Plum bindinger
#181094 06/04/2013 10:27 AM
bratman Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei.

Jeg har fått et bra tilbud om plum bindinger men det er en binding som jeg har hørt lite om. derfor lurer jeg litt på hvordan disse er å leve med. noen som har noen erfaringer med dem? hvordan de er å gå med? kjøre med? kvalitet? osv.

dynafit er vel den valigste tech bindingen i norge. hvordan er Plum i forhold til dem?

Takk for hjelpen

Re: spørsmål om Plum bindinger
bratman #181095 06/04/2013 12:52 PM
Fersking
Fersking

Plum Guide kan sammenlignes med dynafit speed. Guides har høyere din, er frest ut av aluminium og skal være mer driftsikre. Samtidig foretrekker jeg hælløfteren på plum guides foran dynafit speed.Har brukt guides på ca 12-13 toppturer i år, helt fantastiske å gå med. Har også kjørt ganske hardt på all slags føre uten noen problemer. Jeg er veldig fornøyd!

bratman #181096 06/04/2013 2:22 PM
Fersking
Fersking

Tok i bruk Plum i år og er veldig fornøgd.  Hælløfteren kan enkelt vris med skistaven og er genial !Har også ettermontert den ekstra hælstøtteklossen som er å få kjøpt og trur det er lurt for å unngå for mykje stress på pinnene . Løp og kjøp !

bratman #181097 06/04/2013 5:54 PM
Fersking
Fersking

Plum er et godt valg! Jeg har hatt de på et par ski de siste årene og det kan anbefales. Men det er som Ling1 sier ? at hælstøtteklossen er bra å ha for unngå for mye slitasje på pinnene / i verste fall knekke de. Ellers er det jo litt stress at det ikke er skistoppere på de aller fleste modellene (Plum kommer med stoppere på flere modeller til høsten). Jeg har ikke hatt mye problemer med mine, men vær forsiktig når du skal justere bakbindingen på skliplata. Det beste er å skru av hele bakbindinga, slik at du kommer til ordentlig (flat skrutrekker). Generelt sett er kanskje Dynafit sine modeller mindre knot, men Plum er et bra alternativ! Vi gleder oss til å teste nye tech-bindinger fra forskjellige leverandører til høsten!

bratman #181098 06/04/2013 8:21 PM
bratman Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

takk for savar. alle sammen. hans petter du sier de kommer med stoppere til høsten. vet du om det er noe man kan montere på senere?

bratman #181099 06/04/2013 9:39 PM
Fersking
Fersking

Meiner sporet i frambinding er for is/skarejern. Imidlertid kan du bruke Dynafit sine jern der ? Har uansett ein aversjon mot stoppere (kanting av ski i bratt isete terreng ) så eg bruker konsekvent wirestropper !

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå