Heisan!Har et par Scarpa TX Pro som jeg kjører NTN-telemark med. Nå har jeg latt meg friste til å kjøpe et par rando-ski med Dynafit Radical FT-bindinger. Scarpaene skal jo passe til dette, men må det mekkes noe på støvlene, eller er det bare å hoppe oppi og kjøre?Anyone?
Re: Scarpa TX Pro til Dynafit TLT? Noe jeg må passe på?
deilig med lett utstyr til toppturen Det viktige når du kombinerer denne skoen med en Dynafit tech binding er at du bruker en TLT riser plate. Disse følger med skoene i esken når du kjøper de. Platen festes enkelt inn i et spor på fremre del av bindingen. Det finnes to ulike plater (Low og High), jeg mener å huske at det er high platen du trenger. Poenget med disse platene er å hindre at tåbelgen gir etter når du står i bindingen og de er helt nødvendige å bruke med en slik sko. Utover dette har jeg ingen erfaringer med det, da jeg kjører alpint. Lykke til!
Hei Martin: Takk for info. Jeg må få tak i disse riser-platene skjønner jeg, for det lå ingen i esken min da jeg kjøpte støvlene for noen år siden... Får fri til Raa Sport, kanskje...
Jeg ødela 3 par TX Pro så sjansen er der for at jeg fortsatt har et par sånne liggende. Er det tilfelle skal du få de forutsatt at du betaler porto må de sendes. Jeg sjekker.
Hei Superdigg! Da ser det ut til at de sender meg noen fra Scarpa-importøren, men jeg tenker det kan være smart å ha noe i reserve, så jeg tar gjerne i mot dersom du finner dem. Og jeg betaler selvfølgelig porto :-)Takk, så langt...