enig med -nao over, du trenger en lengre og bredere ski for å få god-følelsen i løssnøen. MEN: du bør vurdere om du skal ha EN ski til alt eller om du skal beholde den skien du har til bakke og harde forhold og heller kjøpe en reindyrket løssnøski i tilegg.
Dersom du velger en rendyrket pudderski kan du godt velge ski med midtbredde over 110-115mm. At dine ski er ustabile trenger ikke nødvendigvis bare avhenge av stivheten, også svingradius har mye å si. Så vidt jeg kan se har dine ski en svingradius på ca 16m, for en rendyrket pudderski ville jeg valgt en med over 20m svingradius kanskje helst over 25 m hvis du liker å kjøre fort med lange svinger.
Dersom du velger en allroundski ville jeg fortsatt gått over 20m på svingradius, men kanskje holdt meg mellom 105 og 110mm midtbredde. Etter min mening er det svært viktig at en allroundski takler varierende forhold, derfor ville jeg valgt en litt stivere og litt mer innsvingt ski i forhold til en ren pudderski.
fordelen med to skipar er at du kan beholde de du har til lengre toppturere etc og sånnsett spare litt vekt, ulempen er jo faren for at du velger "feil" ski når du skal på tur. På den annen side er det jo rimeligere med ett par ski i forhold til to.
Finnes mye bra brukt, men skal jeg gi et tips til pudderski er der 4frnt CRJ, kjenner flere som digger disse i løssnøen med telemark.Dessuten er det jo sesong for skisalg snart! Lykke til