Hei!

Jeg er ny på forumet, og ønsker litt upartisk input til skivalg. Har vært på ulike butikker for å spørre om råd, men opplever at tilbakemeldingene er noe sprikende (blir heller ikke klok på det jeg leser på nettet, selv om "alt som står på nettet er sant"))...

Bakgrunn:

Har nå

- Vølkl Mantra 96mm (brukes til hardt føre/allround/"bakkeski" )

- Line Sir Francis Bacon (SFB) 108mm (når det er akseptabelt, men ikke bunnløst pudder)

Ønsker nå å innføre en tredje ski for dagene med dypere pudder.

Vil at skien skal være relativt leken og lettkjørt, men også tåle litt fart, større svinger og brattere terreng. Vil med dette ha en ski som er noe mer stabil enn SFB, men er imidlertid ikke på jakt etter rendyrkede "chargerski" som 4FRNT Renegade og co (er inneforstått med at dette innebærer et kompromiss - skal uansett ikke bryte lydmuren). Kommer primært til å kjøre forlengs, og vil at skien skal klare seg tilbake til heisen (har dog SFB til allround pudderski). Viktig at skien takler oppkjørt pudder og må flyte bra.

Skien skal brukes på et par årlige turer til alpene og (forhåpentlig) på pudderdager i Norge (primært sentrene man enkelt når fra Oslo, Hemsedal, Trysil osv).

Jeg er 175, 66kg, medium erfaren utenfor løypene - og ser på følgende:

Whitedot Redeemer, 180cm

Salomon Rocker2 122, 184cm

Armada Magic J, 180cm

Black Crows Nocta, 176cm

Tenker de to førstnevnte er nærmest "på papiret", men vil gjerne høre deres erfaringer.

På forhånd takk hvis noen vil sette seg inn i valgene og hjelpe med råd!