Et tips er jo også Cham 127, som er brede planker, men med en del av egenskapene som gjør Cham 97 så bra. Verd å ta en titt...Skimachine: Jeg har prøvd Dupraz'ene noen ganger nå i vanlig bakke, og de funker veldig bra der. Carver godt, og skyter fart, men de har en litt annen ballanse enn jeg er vant med. Må sitte litt dypere, og ikke fullt så mye frempå som jeg vanligvis gjør. De beskriver det selv på nettsidene sine, og det stemmer. Jeg har ikke fått testet dem noe særlig i skikkelig off-piste, med løs snø, så det er jeg fremdeles spent på. De er også så brede at de oppleves som "planker", i forhold til f.eks Cham 97, så de er ikke optimale for leken kjøring i varierende forhold, men jeg har et håp om at de funker bra i pudder, og samtidig er MYE bedre enn andre planke-ski i bakken. Den spisse tuppen gjør uansett at de oppleves å skjære bedre igjennom urolig snø. I utgangspunktet er det vel like mye oppdrift i de, som i f.eks AK JJ'ene, men de oppleves som en mindre ski. Full rapport om off-piste-egenskaper kommer senere... hvis det bare blir noe pudder i nærheten snart. Ser dårlig ut nå, for det er jo meldt skikkelig varme den nærmeste tiden...