Jeg har fjorårets Quest 14 og er kjempefornøyd! De er ganske stive, så jeg føler jeg har god kontroll nedover UTEN å stramme dem spesielt mye. Mine er 28,5, som forøvrig stemmer godt med min "vanlige" størrelse, men etter oppvarming så sitter de behagelig "som støpt" uten å bli trange. Jeg spenner de aldri hardt, siden passformen er såpass god, sitter de godt likevel, med fin presisjon. Og det beste er at jeg aldri får vondt eller krampe i foten. Mest behagelige støvler jeg har hatt (og jeg har hatt mange). Mine oppleves heller ikke som kalde. Sikkert fordi de passer foten så godt, slik at jeg aldri strammer så mye at jeg klemmer blodgjennomstrømmingen. De er pussig nok ikke i årets kolleksjon, og heller ikke neste års, så de har vel gått ut av produksjon da, men jeg går ut i fra at de nye alternativene er ganske like. Så mitt råd er at du må sjekke at de passer foten din. Kjøp de tighte, men ikke trange, varmetilpass, og nyt resten av vinteren... Men stikkordet er altså: De må passe foten din!