Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Tips til slalompakke til dame (nybegynner). Råd ønskes.
#180501 15/02/2013 6:35 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei.

Min kone skal lære seg å stå på slalomski til neste år. Så jeg tenker at det er sikkert billigere å kjøpe ski i år, på slutten av sesongen, enn å vente til neste år med å kjøpe. Hun trenger full pakke. Dvs. ski, sko, bindinger og staver. Jeg ser at de selger en nordica pakke på xxl nå til 2999,-. Den står på side 12 i kundeavisen: http://kundeavis.xxl.no/nor/live/DM7/ Kunne det vert en bra pakke? Eller har dere andre tips?

Hvor lange ski trenger hun? Hun er 170 høy.

Spiller det noen rolle om støvelen har 3 eller 4 spenner til en helt nybegynner?

Takker for alle svar

Re: Tips til slalompakke til dame (nybegynner). Råd ønskes.
mindviruz #180502 16/02/2013 10:55 AM
Entusiast
Entusiast

Helt grei carvingski for en nybegynner det der. Passende bredde for carving. Rocker i tupp og lett konstruksjon så de er enkle å håndtere for en nybegynner. Trekjerne og grei byggekvalitet. Velg lengde rundt 160-165 til henne

Angående sko er det uviktig om det er 3 eller 4 spenner, det som er viktig er at de passer. Du kan få skiene med bindingene allene til 2000 kr hos XXL så dere må ikke slå til på pakken med skoene, dere kan kjøpe skiene alene.

Om skoene passer så kan de være helt greie, men det vil være mer en verdt det å innvistere i noen bedre sko med formbar innersko for å sikre at hun får en sko som passer perfekt, er varm, gir god komfort og kontroll. Skoene kommer er det viktigste for at hun skal trives i bakken. Alt for mange nybegynnere brenner seg på dårlige sko som gir dem ondt i føttene og at de fryser, slik at de bruker mer tid med spennene oppe og/eller i varmebua enn i bakken.