Hei.

Dette er mitt første innlegg her på FF:-)

Saken er den at jeg er en mann som er 166 cm og veier 71 kg.

Mine ferdigheter i bakken er vel sånn midt på treet vil jeg si, liker forsåvidt å kjøre litt fort av og til men i den bakken jeg kjører mest i er ganske trang og liten så det blir mye svinging, kjører nok mest i preparerte løyper og noe utenfor løype.

Kjøpte meg Vølkl Kendo for 2 år siden med lengde 170cm, jeg syns dem er for lang og lite leken, sikkert på grunn av at dem er litt for lang for meg.

Jeg skal nå ha nye ski som har litt smalere midje enn kendo som er 88mm på midten eller en ski som er enklere å kjøre.

Har sett litt på Head REV 75, Vølkl RTM 75, Elan Waveflex 10 red fusion og Nordica Dobermann Spitfire CA, eller noe i den duren.

Men så kommer spørsmålet, lengde på ski?

Har snakket med ganske mange og fått oppgitt veldig forskjellige lengder men 2 lengder har gått igjen og det er 156 cm og 163....156 cm rekker med til nesetippen men 163 er nesten like høy (lav) som meg.

Det finnes jo selvsagt andre lengder også, Elan skiene leveres i 160 cm f.eks og volkl skiene leveres i 159 cm.

Er det noen av dere som har noen formening om hva jeg bør velge utifra mine ferdigheter:-)

Mvh

Geir