Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Canada/BC 2013/14
#180324 06/02/2013 9:51 PM
Snuske Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei. Jeg lurer på hvor jeg skal kjøre på ski neste vinter. I juni så flyr jeg til whitehorse i yukon for å padle, fiske, banke grizzlyer og kose meg. Når sesongen nærmer seg slutten så ønsker jeg å finne et passende skisted lenger syd i BC.

Revelstoke og Golden virker mest sannsynlig. Jeg er 43 år gammal og har ingen erfaring med løssnøkjøring. Oppkjørte løyper har jeg derimot erfaring med. Trente alpint i tenårene. Og har kjørt mye de siste årene. Kanskje jeg forelsker meg i pudder første gang jeg opplever det... Vet ikke. Kommer uansett til å kjøpe ski neste høst i vancouver, calgary eller brukt fra thestoke eller noe annet.

Jeg har studert alt som er av skisteder sør i BC og satser som sagt på revelstoke eller golden. Men jeg lurer på om Fernie eller Whistler hadde passet meg bedre. På alle disse stedene virker det enkelt å leie leilighet så lenge man kommer tidlig. Altså oktober eller november.

Jeg aner ikke om jeg burde teste løssnø eller om jeg burde holde meg til steder som Big White og Panorama. Dessuten så hater jeg heiskø. Og revelstoke begynner kanskje å bli litt vel populært?

Vel møtt i en eller annen bar i BC i Sotschi-OL :-)

Spørsmålet er altså: Hvor bør jeg dra?

Re: Canada/BC 2013/14
Snuske #180325 06/02/2013 11:18 PM
Fersking
Fersking

Hei hopp. Vi er en guttegjeng som er i Revelstoke nå. Kom hit litt før nyttår og drar videre til Fernie for 3 uker nå den 16feb. Drar du til Kicking eller revy, har du kjempestore touringmuligheter i Rogers pass. Har ikke så alt får mye info til deg ang Fernie enda, men om du følger med på bloggen vår (paaskiicanada.blogg.no) de nermeste 3-4 ukene, vil du få litt mer innsyn i hvordan det er der. Forhåpentligvis.Heiskøen i revelstoke er ganske stor på pudderdagene, men heisene rydder fort unna køen og vi ser ikke på det som et problem pr dags dato. Vi er ikke fan av heiskø i det hele tatt.

Håpe du ble litt klokere av tekst fra blogg og dette innlegget.

Snuske #180326 13/02/2013 6:39 PM
Snuske Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for svaret. Jeg har sett bloggen deres tidligere og skal følge med videre smile Lykke til videre i sesongen!

Snuske #180327 19/02/2013 4:33 PM
KKB Offline
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei, jeg anbefaler deg på det sterkeste dette;

http://www.selkirkexperience.com/ski_main.html

Har selv deltatt på såkalt Classic week. Vi fikk 12000 høydemeter, men dette er Back country skiing. Altså ikke heliski eller skianlegg. Men masse urørt natur, pudder og et jævlig blodslit. Lykke til. Uansett er Revelstoke det fineste området jeg har vært. Har prøvd ut Golden Kicking Horse og Banff Sunshine village og Lake Louise.Hilsen Klaus