Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Klipping av Sidas såler
#180210 29/01/2013 1:09 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei!

Har kjøpt et par varmetilpassede innlegssåler til mine alpinstøvler.

De er av merket Sidas Winter+ Flashfit. Når jeg legger de nye sålene oppå de originale ser jeg at den nye sålen er ganske mye bredere over hele lengden. Har klippet dem til i fremste halvdel, det gikk greit da sålen er relativt flat foran. Men jeg ble mer usikker angående bakerste halvdel. Her er jo sålen oppbygd og formet etter min fot.Har noen erfaringer med disse eller lignende såler? Er det viktig at den nye sålen ikke er bredere enn originalen? Den orginale sålen er vel tilpasset bredden i innerstøvel. Vil en for bred såle i bakre halvdel av foten kunne utvide innerstøvelen slik at den ikke sitter like godt rundt foten?

Se bilde for nærmere detaljer: http://imgur.com/znQcH1X

Tar i mot alle innspill med et stort takk!Coop. 

Re: Klipping av Sidas såler
Dalecooper #180211 29/01/2013 3:03 PM
Fersking
Fersking

jeg har tilpasset slike såler mange ganger. De tar litt mer plass så man må ofte trimme litt på sidene også.

Det viktige er å trimme ca like mye på begge sider. jeg liker best å bruke en slipemaskin, men du kan klippe også.

Når sålen er klar til bruk, skal det være lett å ta de inn og ut. Det skal ikke være alt for trangt, bare prøv deg fram litt og litt.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå