Jeg har egen leilighet der nede, og bor der deler av året. Så jeg er mye i alle anleggene, og guider en del i tilegg, da jeg tok utdanningen min som tidevegleder der nede. Jeg vil nesten si at hvilket anlegg du velger, avhenger litt av forholdene. Men jeg oppholder meg nok mest i Grand Montets og La Balm/La Tour om jeg befinner meg i anlegg. Begge deler har fantasiske muligheter for urørt heisbasert snø, og er relativt store.Et tips til deg kan være å kjøpe Chamonix Unlimited Pass for 6 eller flere dager. Dette skikortet gir deg tilgang til absolutt alle anleggene i Chamonixdalen, men også tilgang til Courmayeur i Italia, Verbier i Sveits og Aguille de Midi. http://www.chamonix.com/skipasses,25,en.htmlOm du skal til Chamonix, så er Aguille de Midi og skikjøring ned La Valle Blanche et must! Litt over 20km med offpist med utsikt over alt. Men der bør du leie en guide. Send meg en PM, så skal jeg gi det nummeret til en flink guide jeg kjenner.Du har anleggene Flègére og Brévent er også bra om du vil ha fin løypekjøring og mange løyper å velge mellom. Etter snøfall er disse anleggene også ganske fine for løssnøkjøring.