En liten oppdatering. Da fikk jeg endelig tatt turen til Eikedalen og prøvd NTN. FOR EN DAG! Knall sol og nesten tomme bakker. Fantastisk. Overgangen til NTN gikk merkelig greit. Opplevde svært god stabilitet og stødighet også på innerski. Skiene jeg lånte likte jeg virkelig godt( icelantic pilgrim, usikker på hvordan denne er ift Mantra). Men det var skoene som var det største utfordringen.

Jeg har ennå ikke fått prøve TX Comp på beina og kjentpå fleks i belgen der. I dag kjørte jeg mest med noen eldre TX.  Jeg likte disse svært godt, den myke fleksen i belgen gjorde at jeg følte stor frihet i svingene uten at det ble ustabilt. Prøvde 1 tur med et par crispi evo (shiver) - det var bare tull for meg; alt for stivt og direkte smertefullt. Prøvde også et par garmont støvler på foten, men disse fristet ikke å prøve med ski på engang.

Så har kommet frem til at Scarpa uten tvil passer min fot best.

Nå er bare utfordringen hvor mye stivere evt TX Comp eller pro er enn de jeg kjørte mest med. KJørte forøvrig med freeride og blå fjærer (usikker på instilling, damen som stilte dette inn flakket litt med blikket da hun spurte om vekt....). Dere som har kjørt med begge, hvordan er fleksen i belgen i forhold til hverandre? Er fristet til å tenke TX Pro og freeride da det etter det jeg kan forstå vil gi god stabilitet OG mykhet

Det er også et spørsmål om Pilgrim skiene er vel så gode som mantra, ser jeg kan få pilgrim med freeride for ca 5000 hos bogashop.no (aner ingenting om denne butikken), som er ca 900,- rimilgere enn mantra (hvis jeg har forstått tilbudet fra bodø adventure rett). Velger jeg helt feil ski for meg med pilgrim?