Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ny telemarkpakke - trenger tips
#180056 21/01/2013 5:16 PM
Conkey Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Har endelig kommet meg ut i løypene igjen etter 4 år med skader. Tiden er inne for en oppgradering og tenker å gå hele veien; ski, bindinger og støvler da det nyeste jeg har er 6-7 år +.

Er for det meste i preppa baker, men mye av grunnen til dette er at skiene jeg har hatt rett og slett har vært udugelige utenfor løypene. Forstår at man ofrer noe på alle fronter med såkalte allmountain ski, men vet ikke om det er dette jeg skal sikte mot. Er forholdsvis tung (ca 100kg).

Skal jeg anslå vil jeg anta at jeg 75-80% av tiden vil være i preppet bakke, resten utenfor (men dette endrer seg kanskje hvis ustyret innbyr til løsnø?). Har sett så vidt på komplett pakke hos oslosportslager med Cham 97 skiene. Hvordan vil disse oppføre seg i bakken med fart, ugjevnt underlag (is/kulete...)? Evt K2 Wayback et bedre alternativ? Eller Armada TST?

Det er helst her jeg trenger hjelp - utviklingen har gått langt og jeg klarer ikke lese meg frem til det som burde passe meg best. Skiene nevnt over er etter noen korte googlinger.

Tenker å kjøpe NTN, har en gammel Chilli binding i dag og er lei av slark og ustabilitet. Men er det andre bindinger som anbefales med god stabilitet?

Sist - støvler, må prøve meg litt frem men står vel mellom scarpa eller crispi (så langt har jeg kommet på dette feltet)

Noen tips eller innspill?

Re: Ny telemarkpakke - trenger tips
Conkey #180057 21/01/2013 5:49 PM
Entusiast
Entusiast

NTN er suveren hva gjelder stabilitet og tightness, step inn, sikkerhetutløsning og skistoppere er og pluss. Gå for NTN

På ski burde ski på rundt 100mm funke for deg, gjerne noen litt kraftige da du er en stor gutt. Cham 97 eller Armada TST kan funke. Wayback er en toppturski og ikke så kraftig så jeg tror ikke den vil passe deg, K2 Hardside kan dog funke. Se etter ski med litt kraftig konstruksjon, medium flex, front rocker og litt spenn midt på. Slike ski vil fungere på alt. Midjen er ikke noen hindring på hardt føre, samtidig som det gir en del flyt, konstruksjonen og spennet sikrer at de biter seg fast på hardt føre og er stabile, rocker hjelper med flyt og lekenhet.

Du kan og se på ski som Rocker2 108 og Salomon Shogun (bare be sportslageret gi deg en pakkepris).

Angående sko må du prøve og finne ut hva som passer deg best. Passformen er forskjellig fra merke til merke, men jeg tror du bør velge en av de kraftigere modellene.

Du bør helst få demokjørt ski så du kan få funnet ut hva du liker. De har et Rottefella Testsenter på Tyin Vinterpark og i Eikedalen der du kan prøve både sko, bindinger og en del ski for en billig penge (du kan få rabattkort fra enkelte butikker om du spør). Alternativt kan du spøre butikkene om demoski eller dra på skimesse.

Conkey #180058 21/01/2013 5:58 PM
Conkey Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Tusen takk for tilbakemelding. Jeg kan se om jeg kommer meg i Eikedalen, for det er jo som du sier best å prøve litt. Men har noen pekepinner nå. Men forstår jeg deg rett at du heller anbefaler Rocker2 evt Salomon skiene fremfor cham 97 og armada? Blir nok ikke kjøp før etter sesongen for å få best pris ,men greit å ha noe konkret å jobbe med. Men med 100mm vil skiene fremdeles svinge godt i pisten også?

Conkey #180059 21/01/2013 6:27 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Ikke kjøp Salomon Rocker 2 108. Det er en ski du bare kommer til å plages med til det bruket du skisserer. Den skien er veldig myk og har ganske stor rocker både foran og bak. Et oppsett som ikke er ideelt for telemark og spesielt ikke i bakken. Hvis du i det hele tatt vurderer den skia så test den grundig først!! Dine 100kg er heller ikke gunstig på den skia i kombinasjon med myk bakrocker. Jeg har prøvd og vet :-)

Völkl Mantra eller Armada TST er ski som er mye bedre til telemark. Frontrocker og stiv bakski er det som teller for ditt bruk, spesielt siden du har noen år på benken. Mantra er hakket bedre en TST i bakken, mens TST har bedre løft/flyt utenfor. Dette pga en større rocker og litt mer setback.

Du sier ikke hvor høy du er, men basert på vekta er lengste lengde det som teller. De selger forøvrig begge variantene med NTN for 5900,- hos Bodø Adventure

Støvler, 100kg og bare heisbasert kjøring tilsier Scarpa Tx Comp, eller tilsvarende modell fra Crispi.

Conkey #180060 21/01/2013 6:30 PM
Entusiast
Entusiast

Har ikke personlig erfaring med de skien så anbefaler ingen konkret. Ut i fra omtalen er Rocker2 108 en god og lettkjørt allround frikjøringski. Cham-serien har fått mikset omtale. Kong Telemark har nok riktig i det han sier.

Mtp. at de er på vestlandet og det er en del pudderdager her ville jeg valgt en ski rundt 110 om jeg var deg, da en ski rundt de målene er perfekt som en ski som takler alt på Vestlandet i min mening.

Angående butikker er det mye bra lokalt i Bergen. Stikk innom bl.a. Dropp og Outdoor i Bergen da de har godt utvalg og gir gode råd, du kan og stikke innom Platou om det er en rolig dag (ellers er de for opptatt til å gi mye service i min erfaring). De har priser som konkurrerer med Sportlageret. Dropp har webside: www.dropp.no og de har mye demoski (de har alpinbinding på dem dog). De har bl.a. Kästle FX104 som kunne passet deg bra.

Conkey #180061 21/01/2013 6:57 PM
Conkey Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Supert med respons her:) virker sikkert idiot men sist jeg kjøpte utstyr var målet mest mulig carving. Derfor vet jeg lite. Jeg stusser derfor over kvalitetene i pisten på ski med 100+ men her følger jeg deres råd. Ikke Tx pro? Hvordan er forskjell i stivnet mellom disse? Er 186cm. (Ikke kommenter bmi....) sender evt Bodø adventure?

Conkey #180062 21/01/2013 7:06 PM
Entusiast
Entusiast

Ski som Mantra og FX104 carver bra, spesielt om du legger deg på litt lengre svinger, men midjebredden gjør at det tar lengre tid å legge dem opp på kant. Jeg har i tillegg tro på at etter du får prøvd ordentlig frikjøring blir du bitt av basillen.

Bodø Adventure sender ja, de har nettbutikk: http://www.bodoadventure.no/

Conkey #180063 21/01/2013 7:59 PM
Conkey Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Må innrømme at Mantra pakken til bodøadventure frister stort. Vil dere karakterisere Mantra som en lettkjørt ski, tenker da spesielt i preppet løype?

Men er jo fremdeles noen valg jeg må gjøre (helst prøve..). Freeride eller freedom binding? Tenker vel at dette vil henge litt sammen med støvel som velges, dvs flexen de gir. Har jeg misforstått hvis inntrykket er at flest folk foretrekker freeride pga noe mykere bøy?

Conkey #180064 21/01/2013 9:31 PM
Entusiast
Entusiast

Mantra er en forutsigbar og grei ski. Oppleves gjerne som en forvokst storslalomski i preparert løype. Den burde ikke gi på for store utfordringer.

Freedom er mer for pudder og topptur. Den er ikke like kraftig som Freeride og har en annen vinkel, den er og lettere. Den lar deg bøye dypere, mykheten styres primært av fjærene (som er utskiftbare på begge). Til din bruk og i kombo med Mantra og TX-comp/Crispi Evo blir Freeride et bedre valg i min mening.

Conkey #180065 22/01/2013 9:15 AM
Entusiast
Entusiast

Jeg hadde ikke kjøpt så brede ski når du har tenkt å bruke de 70-80% i bakken. Med den fordelingen hadde jeg kjøpt et par SL- eller GS-ski (slalom eller storslalom) og heller sett om jeg fikk et par pent brukte 100-120mm ski til off piste bruk. Å skulle kjøre 70-80% av tiden med ski beregnet for de resterende 20-30% er unødvendig spør du meg.

Noen brede ski funker bra i bakke - som Matra og FX104 som F33d3r nevner her - men aldri like bra som en dedikert bakkeski smile

PS! Skulle du gå for en SL- eller GS-ski så må du passe på at de ikke har for sær montering (rails osv.).

Conkey #180066 22/01/2013 11:41 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Ikke uenig med Superdigg, men problemet med SL/GS ski er at de overhode IKKE fungerer til annet enn bakke. Dessuten er de ikke spesielt imponerende i bakke etter kl 1200 når det er oppkjørte og mykt. GS ski kan du plukke opp brukt for en slikk og ingenting på f eks Finn.no.

Mener bestemt at Mantra er så gode i bakken at du har den mest ideelle skien for den bruken du snakker om. Freeride er bindingen du skal ha.

Conkey #180067 22/01/2013 4:57 PM
Conkey Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Freeride er grei. Skal se til helgen om beina får prøvd litt skistøvler for å se hva som passer best. Har sett diverse reviews og videoer av mantraene samt diskuterte disse med en kollega som prøvde de tidligere i vinter-synes de virker meget lovende for mitt vedkommende.

Tusen takk for innspill alle sammen, veldig kjekt med diskusjon og meninger! Bare å komme med mer om man har noe å tilføre

Conkey #180068 22/01/2013 5:21 PM
Fersking
Fersking

Jeg har bla.a Mantra med Freeride og TX Pro. Syns det er en ypperlig ski som fungerer utmerket for meg både i preppa løype og i pudder. Først hadde jeg TX, men på den modellen jeg hadde var det bare en instilling for forward lean, og den ble for bratt for meg. Jeg klarte rett og slett ikke å holde ut lenger enn noen få svinger. Jeg kjøpte TX Pro med to instillinger for forward lean, og da ble det noe helt annet! Perfekte sko for min fot! Jeg er usikker på om den nye TX og TX comp har to instillinger. Mistenker at Comp kun har en. Kan være noe å tenke på/prøve før du kjøper komp hvertfall!

Conkey #180069 23/01/2013 3:55 PM
Medlem
Medlem

De starter visst med telemarkkurs og NTN testsenter i Tryvann fra i kveld:http://www.oslovinterpark.no/index.php?option=com_content&view=article&id=333:ntn-testsenter-i-oslo-vinterpark&catid=32&Itemid=175#.UP_5s5Gvj7g

Conkey #180070 23/01/2013 7:01 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg har bla.a Mantra med Freeride og TX Pro. Syns det er en ypperlig ski som fungerer utmerket for meg både i preppa løype og i pudder. Først hadde jeg TX, men på den modellen jeg hadde var det bare en instilling for forward lean, og den ble for bratt for meg. Jeg klarte rett og slett ikke å holde ut lenger enn noen få svinger. Jeg kjøpte TX Pro med to instillinger for forward lean, og da ble det noe helt annet! Perfekte sko for min fot! Jeg er usikker på om den nye TX og TX comp har to instillinger. Mistenker at Comp kun har en. Kan være noe å tenke på/prøve før du kjøper komp hvertfall!

Comp har 2 - 16 og 22 grader. TX Pro har for øvrig 18 og 22 smile

Conkey #180071 23/01/2013 7:34 PM
Fersking
Fersking

Har forøvrig gode pakke priser på platou for tiden wink http://www.platousport.com/display.aspx?menuid=260244

Conkey #180072 23/01/2013 10:26 PM
Conkey Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Superdigg: betyr det at comp har mulighet for enda mindre aggressiv forward lean?

Ut fra anbefalinger tidligere i posten ser jeg ikke umiddelbart noen klare kandidater i tilbudet fra platou, men så har ikke jeg peiling nok til å vurdere det skikkelig

Conkey #180073 24/01/2013 11:16 AM
Entusiast
Entusiast

Superdigg: betyr det at comp har mulighet for enda mindre aggressiv forward lean?

Ut fra anbefalinger tidligere i posten ser jeg ikke umiddelbart noen klare kandidater i tilbudet fra platou, men så har ikke jeg peiling nok til å vurdere det skikkelig

Ehem - dette var merkelig. Når jeg sammenligner Scarpa sine specs fra internasjonal og amerikansk side finner jeg følgende:

TX Comp: Int - 16 og 22 : Usa - 10 og 15

TX Pro: Int - 18 og 22 : Usa - 10 og 15

TX: Int - 14 og 20 : Usa - 14 og 20

Usikker hva man kan stole på men tror kanskje at de internasjonale stemmer best - tviler på at TX er mer aggresiv enn Pro og Comp. Om Comp er mindre aggressiv enn Pro kommer an på konstruksjonen for øvrig men kan se sånn ut smile

Conkey #180074 24/01/2013 11:14 AM
Medlem
Medlem

På nettsidene til Scarpa står det 10-15 grader på "forward lean" både på TX Comp og Pro:http://www.scarpa.com/scarpa/products/SKI-TELEMARK/p_12201-500.1http://www.scarpa.com/scarpa/products/SKI-TELEMARK/p_12203-500.2

Mens på backcountry.com står det 14-21 grader:http://www.backcountry.com/scarpa-tx-comp-telemark-boothttp://www.backcountry.com/scarpa-terminator-x-pro-telemark-ski-boot

Ikke lett å bli klok på, men jeg har et par av hver, riktignok første generasjon Comp uten gåmodus og forrige sesongs Pro. Vinkelskalaen ser lik ut på begge, og den kan justeres i små hakk innafor dette pga. et "sagtannmønster" i plasten som justeringsklossen er skrudd fast mot.

Jeg har også ski både med Freeride og Freedom og opplever kanskje sistnevnte som litt mer progressiv og "smooth" om du vil, men kraften og stabiliteten er den samme. Det jeg legger mest merke til er at motstanden i Freedom starter umiddelbart når jeg løfter hælen, mens på gamle Freeride er det litt dødgang i starten. Det kan ha med at hælen på Freedom er 10mm lavere enn bindingen under foten, mens på Freeride er hælen 3mm høyere, som omtalt i denne tråden på telemarktalk:http://www.telemarktalk.com/phpBB/viewtopic.php?t=86287&postdays=0&postorder=asc&start=105

Er ellers veldig raskt blitt glad i Freedom, og forbedringene i gåmodus er kanonbra, men det er et par ting som irriterer litt:* Risiko for at gåfunksjonen spretter opp under kjøring. Omtalt her: http://friflyt.no/Forum/Ski/Telemark/Freedom-vs-Freeride/%28offset%29/20* Den laveste av de to hælløfterne har en tendes å kolapse. Dette er også diskutert på telemarktalk hvor jeg ser noen har løst dette med å frese ut låsehakkene litt ekstra med en dremmel.

Merk også et par fordeler med Freeride:* Bindingen kan enkelt flyttes 1,5cm frem eller tilbake i forhold til midtre monteringspunkt. Dette kan være kjekt under ulike forhold, eller om du vil utforske hva som passer deg best.* Selve bindingen kan flyttes mellom flere par ski, du trenger bare monteringsplate og helst hælkloss på alle parene. * Velutprøvd og fri for barnesykdommene. * Kan faktisk fint brukes på topptur den også. Ikke like bra gåmodus, og veier litt mer, men med 100kg oppå betyr kanskje ikke de ekstra grammene så mye? wink

Lykke til!

Conkey #180075 05/02/2013 10:07 PM
Fersking
Fersking

Tja, om man skal ha rocker front, bør man ikkje ha rocker bak og da, ellers blir man stående litt bak i skoene?Jeg kjører armada jj med fredom binding og tx pro støvel, kanon i terenget og pudder, men litt vel svingvillig i stor fart i løypen om man ikkje har den på kant liksom.

Tror denne radien er like viktig om man skal utfor i trang vestlands tereng det er vertfall min mening, mine ski er bare 175 lange og har radie på 14m

Conkey #180076 07/02/2013 3:14 AM
Fersking
Fersking

k2 hellbent bånn gass i nysnø og funker utrolig nok i preppa løyper når man plutselig havner uti der grunnet et mistak;)) 75 mm bindinger av type hammerhead er stive som faen. billigere enn nymodrne alt mulig. greit å prøve med noe før man flesker til.

Conkey #180077 07/02/2013 2:56 PM
JLB Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

<blockquote>

Ehem - dette var merkelig. Når jeg sammenligner Scarpa sine specs fra internasjonal og amerikansk side finner jeg følgende:

TX Comp: Int - 16 og 22 : Usa - 10 og 15

TX Pro: Int - 18 og 22 : Usa - 10 og 15

TX: Int - 14 og 20 : Usa - 14 og 20

Usikker hva man kan stole på men tror kanskje at de internasjonale stemmer best - tviler på at TX er mer aggresiv enn Pro og Comp. Om Comp er mindre aggressiv enn Pro kommer an på konstruksjonen for øvrig men kan se sånn ut smile

</blockquote>

Ønsker bare å kommentere ift det Superdigg skriver:

Jeg har 2011/2012 TX Pro (sort/orange) og 2011/2012 TX Comp (den oppgraderte med nye spenner og med gåfunksjon). Begge støvlene har 3 hakk der bak, men på begge er det kun i det midterste jeg kan låse støvlene for kjøring. De andre hullene er for trang, og må følgelig borres opp om jeg skal bruke de. I en side om side sammenligning, vil jeg si at det føles som jeg står bittelitt mer oppreist på Comp'en når støvlene er låst for kjøring. Comp er forøvrig litt stivere enn TX Pro, men har dessverre av en eller annen merkelig grunn ikke Tech-inserts

Ellers vil jeg nevne at jeg har hatt grønne 2010/2011 Crispi EVO (måtte selges pga passform ift mine føtter), den hadde/har tre hull der bak også, og samtlige kunne brukes (16, 18, og 21 grader tror jeg det var). Flexen på grønne EVO er forøvrig omtrent midt imellom TX Pro og TX Comp, slik jeg husker det

Conkey #180078 22/02/2013 5:00 PM
Conkey Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

En liten oppdatering. Da fikk jeg endelig tatt turen til Eikedalen og prøvd NTN. FOR EN DAG! Knall sol og nesten tomme bakker. Fantastisk. Overgangen til NTN gikk merkelig greit. Opplevde svært god stabilitet og stødighet også på innerski. Skiene jeg lånte likte jeg virkelig godt( icelantic pilgrim, usikker på hvordan denne er ift Mantra). Men det var skoene som var det største utfordringen.

Jeg har ennå ikke fått prøve TX Comp på beina og kjentpå fleks i belgen der. I dag kjørte jeg mest med noen eldre TX.&nbsp; Jeg likte disse svært godt, den myke fleksen i belgen gjorde at jeg følte stor frihet i svingene uten at det ble ustabilt. Prøvde 1 tur med et par crispi evo (shiver) - det var bare tull for meg; alt for stivt og direkte smertefullt. Prøvde også et par garmont støvler på foten, men disse fristet ikke å prøve med ski på engang.

Så har kommet frem til at Scarpa uten tvil passer min fot best.

Nå er bare utfordringen hvor mye stivere evt TX Comp eller pro er enn de jeg kjørte mest med. KJørte forøvrig med freeride og blå fjærer (usikker på instilling, damen som stilte dette inn flakket litt med blikket da hun spurte om vekt....). Dere som har kjørt med begge, hvordan er fleksen i belgen i forhold til hverandre? Er fristet til å tenke TX Pro og freeride da det etter det jeg kan forstå vil gi god stabilitet OG mykhet

Det er også et spørsmål om Pilgrim skiene er vel så gode som mantra, ser jeg kan få pilgrim med freeride for ca 5000 hos bogashop.no (aner ingenting om denne butikken), som er ca 900,- rimilgere enn mantra (hvis jeg har forstått tilbudet fra bodø adventure rett). Velger jeg helt feil ski for meg med pilgrim?

Conkey #180079 05/03/2013 7:02 PM
Conkey Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Ingen som har noen kommentarer på:a) evt vesentlige forskjeller på Icelantic Pilgrim/evt Icelantiv Nomand Vs Volkl Mantra?b) store forskjeller i stivhet i belgen på Scarpa Tx VS Tx Pro Vs Tx Comp? Likte som sagt komboen tx og freeride m. blå fjærer.

Conkey #180080 01/12/2013 7:05 PM
Conkey Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Sorry for å dra opp en gammel tråd, men kom meg aldri til bestilling på slutten av sist sesong (skattefuten fikset det...)

Men skal nå kjøpe, men har vansker med å endelig bestemme meg, mine fysiske mål er relativt uendret (kanskje 5kg ned siden første post).Valget står mellom:Volkl mantra og armada tst som ble anbefalt meg og mitt bruk. Er likevel redd for at disse kanskje er litt "kjedelige"? Ser jo også at blizzard bonafide kommer bedre ut i en del tester og slår mantra? Ser prisen på mantra og bonafide er lik på jestingsport.

Er mantraene et sikrere valg?

Conkey #180081 01/12/2013 8:06 PM
Fersking
Fersking

Mantra er som tidligere nevnt et meget godt og sikkert valg. Det er ikke de letteste skiene, men det får man igjen på torsjonsstivhet. De nyere modellene har fått tip rocker. Det skal bare være positivt. TST har jeg ikke prøvd, men det virker som en spennende ski. Når det gjelder sko bør du gå for tx pro om den satt godt på foten. Meget god sko. Jeg er på andre paret nå etter å ha prøvd tx som førstesko. Tx comp er vesentlig stivere. Jeg syns dt er bedre å kunnne justere stivhet på systemet på fjærene på bindinger.

Conkey #180082 01/12/2013 9:24 PM
Conkey Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Mantra er som tidligere nevnt et meget godt og sikkert valg. Det er ikke de letteste skiene, men det får man igjen på torsjonsstivhet. De nyere modellene har fått tip rocker. Det skal bare være positivt. TST har jeg ikke prøvd, men det virker som en spennende ski. Når det gjelder sko bør du gå for tx pro om den satt godt på foten. Meget god sko. Jeg er på andre paret nå etter å ha prøvd tx som førstesko. Tx comp er vesentlig stivere. Jeg syns dt er bedre å kunnne justere stivhet på systemet på fjærene på bindinger.

Betyr det at du har en del erfaring med mantra? Det jeg er mest redd for er å kjøpe en ski som føles tunge til kjappe (lette) svinger, eller som tømmer alt av krefter etter 2 "cruise"svinger. Ang sko og bindinger er valget tatt. Bonafide forkludrer det hele enda mer, har ikke kompetanse selv til å vurdere mantra vs bonafide når prisen er den samme

Conkey #180083 04/12/2013 9:53 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Har selv nå i lengere tid vurdert nytt utstyr. Det skal være lett for gleden oppover, men også robust nok til å kunne kjøre på nedover.

Utstyret jeg har vurdert å kjøpe er

Dynafit Cho Ouy 182. http://7blaner.no/Avdelinger/Produk...ynafit-Cho-Oyo-158cm--149823-p0000172129

Moonlight pure tele. http://burfjordsport.mamutweb.com/Shop/Product/Moonlight-skis-Pure-Tele/100046

Scarpa F1. http://www.oslosportslager.no/produkt/f1-randonnéesko-unisex-0910-19650.aspx

Er vel ikke helt skien for deg med tanke på bruksområdet. Dette blir en toppturpakke. Var kanskje ikke helt det du var ute etter, men hvis du skulle bestemme deg for å bevege deg utenfor løypene en dag, så er dette en god løsning.

Conkey #180084 30/01/2014 3:47 PM
Fersking
Fersking

@Janus, enig, se på hva gutta i norgescuppen bruker: Hammerhead / Vice / 22Designs, stereoskis, etc

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå