Har endelig kommet meg ut i løypene igjen etter 4 år med skader. Tiden er inne for en oppgradering og tenker å gå hele veien; ski, bindinger og støvler da det nyeste jeg har er 6-7 år +.

Er for det meste i preppa baker, men mye av grunnen til dette er at skiene jeg har hatt rett og slett har vært udugelige utenfor løypene. Forstår at man ofrer noe på alle fronter med såkalte allmountain ski, men vet ikke om det er dette jeg skal sikte mot. Er forholdsvis tung (ca 100kg).

Skal jeg anslå vil jeg anta at jeg 75-80% av tiden vil være i preppet bakke, resten utenfor (men dette endrer seg kanskje hvis ustyret innbyr til løsnø?). Har sett så vidt på komplett pakke hos oslosportslager med Cham 97 skiene. Hvordan vil disse oppføre seg i bakken med fart, ugjevnt underlag (is/kulete...)? Evt K2 Wayback et bedre alternativ? Eller Armada TST?

Det er helst her jeg trenger hjelp - utviklingen har gått langt og jeg klarer ikke lese meg frem til det som burde passe meg best. Skiene nevnt over er etter noen korte googlinger.

Tenker å kjøpe NTN, har en gammel Chilli binding i dag og er lei av slark og ustabilitet. Men er det andre bindinger som anbefales med god stabilitet?

Sist - støvler, må prøve meg litt frem men står vel mellom scarpa eller crispi (så langt har jeg kommet på dette feltet)

Noen tips eller innspill?