Slenger meg inn i forslagsrekken med Völkl Kuro. Disse er brede, myke (frem til og med 2012-modellen) og har megastor rocker, rett og slett gjennomgående negativt spenn gjennom hele skien. Dette er min personlige favoritt til "skogspudder" da de er latterlig lette å svinge mellom trærne. Årets modell har blitt stivere, men det er fine brukte ski på Finn til rundt 3 lapper. Hvis ikke du er helt utvokst ville jeg gått for 185 cm da skiene virker ekstremt korte. I pudder er disse helt utrolig lettsvingte og lekne og gir nesten superheltfølelse ;-)
I tillegg vil jeg anbefale K2 Pettitor som er noe smalere, men myk og leken, og som også duger noe bedre i bakken enn Kuro pga camber på midten i tillegg til tip/tailrocker. Disse ligger på tilbud på Skishopen.com til rett over 4 lapper med binding. 169 cm eller 179 cm hvis du vokser enda, så får du morsomme ski.
Rossignol S7, K2 pontoon, K2 Hellbent , Line EP Pro, Black Crows Nocta er alle ski i pudderkategorien jeg har prøvd og som vil gi omtrent like mye moro i "skogspudder" og som du kan få tak i billig brukt.