Er jo skogpudder som jeg er keen på å begynne med, og sikkert en og annen topptur. For bakke har jeg gode carving ski. Så det jeg ikke er sikker på, er om jeg bør angre på skikjøpet, å få igjen pengene, og heller finne meg et par amplid cholesterone Rc ski feks.. Som sagt lite erfaring med pudder, så er jo greit å kjøpe ski som gir meg bedre mulighet for skuksess, hehe. Lange ski bør jeg btw ha optimalt sett? Veier 60kg, 169cm
Kan du angre kjøpet og få pengene tilbake gjør det. Du kommer uten tvil å ha det utrolig mye morsommere på http://www.friflyt.no/index.php/friflyt/Bruktmarked/Ski/Ski/LIBERTY-DOUBLE-HELIX2http://www.friflyt.no/index.php/friflyt/Bruktmarked/Ski/Ski/LIBERTY-DOUBLE-HELIX2amplid cholesterone Rc som skogspudderski. Slike pudderski får deg til å føle deg som en skikjøringsgud i pudder. Du popper opp superfort, kan endre retnign helt som du selv vil og all bare spretter nedover skogen mens du leker deg.Jeg digget å kjøre pudder med ski som hadde omtent samme mål som Blizzardene du har kjøpt, men det åpenbarte seg en helt ny verden når jeg fikk ordentlige lekne pudderski.På lengde så vil du gjerne ikke ha dem for lang da du skal bruke de i skogen, samtidig gjør den store mengden rocker i de at de vil føles kortere. 170-180 burde være greit. Er du så ung at du fortsatt vokser kan du kanskje gå for 184'en men jeg vil tro den blir litt i lengste laget.
Legend94 er ikke skogspudderski, til det er de alt for smale og har mangler pudderrocker. IMHO er de kjedelige, allmountain, nybegynnerski. Ikke har de pop, ikke tåler de fart og kraft, ikke flyter de godt, de er kun lettkjørt og forutsigbare i min erfaring.
Ser ut som det var lite på bruktmarkedet i din lengde, fant disse 2 du kan se på:
Line Influence i 172. Disse er direksjonelle og ganske fleksible, men samtidig god til skogspudder. Kanskje litt korte om du fortsatt vokser.
K2 Pon2oon i 179. Disse er rendyrkede pudderski som vil ta skogspudderlek til en ny dimensjon. Mye rocker så lengden er perfekt for deg. Nye så dyrere enn det du har sett på, men siden de har lagt ute en stund kan du sikkert prute