Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hvilke SPK-støvler bør man gå for?
#179878 12/01/2013 1:36 PM
JoMs Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei!

Jeg har kommet til den konklusjonen at jeg (endelig) må gå til innkjøp av nye støvler. Etter å ha tittet litt rundt på Oslo Sportslager (preferert forhandler) har jeg kommet fra til at SPK ser ut til å være en god modell, ettersom den beskrives som god både til park og pudder.

Men ettersom hva man kan se, er det ganske store prisforskjeller mellom de forskjellige modellene. Er det noen som kan fortelle meg forskjellen, og på sikt, kan det være like greit å kjøre på og kjøpe SPK 100 som den dyreste modellen?

Hadde opprinnelig tenkt å kjøpe SPK Pro, men denne er de dessverre utsolgt for i min størrelse.

Er det eventuelt andre modeller jeg bør se på? Som sagt skal støvelen helst være god både til park og pudder. Prisområdet ligger på maks 3500,- hos Oslo Sportslager og mindre hos andre forhandlere ettersom jeg får litt rabatter hos Oslo Sportslager.

- JoMs

Re: Hvilke SPK-støvler bør man gå for?
JoMs #179879 12/01/2013 6:47 PM
Medlem
Medlem

Forskjellen på støvlene er flexen. SPK 100 angir at flexen er 100, altså er den stivere enn de andre. Dersom du ikke skal kjøre kun park vil nok den være det beste valget.

Men har du kommet frem til salomon etter å ha testet forskjellige sko? Det aller viktigste er nemlig at skoen passer foten din. Mine føtter passer salomon bra, og f.eks. en sko fra dalbello jeg testet var helt uaktuell i forhold.

JoMs #179880 12/01/2013 6:54 PM
JoMs Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Da høres SPK 100 ut som et godt valg.Jeg har ikke hatt mulighet til å prøve støvlene ettersom de ikke var på lager enda. Men skal definitivt gjøre dette før et eventuelt kjøp.Har du tips til andre modeller å se etter som kan gi samme egenskaper som SPK? Altså å være gode både i park og pudder?

Det er noen år (omlag 5 år) siden sist jeg kjøpte meg støvler, og jeg vil anta en del har skjedd siden da. Fikk blandt annet høre at SPK 100 har gummi i fronten inne i støvelen, som gjør at man ikke "knuser" tærne, er dette f.eks. standard i støvler nå for tiden?

JoMs #179881 12/01/2013 7:14 PM
Medlem
Medlem

Gummi i front er såvidt jeg vet kun noe Salomon opererer med på sine SPK-modeller. Jeg har ikke så veldig god oversikt over andre støvler tilsvarende SPK 100, men hvis du går i en sportsbutikk hvor de har litt peiling på ski kan de sikkert hjelpe deg med å finne flere tilsvarende modeller fra andre merker som du kan prøve.

JoMs #179882 12/01/2013 7:55 PM
Entusiast
Entusiast

Full tilt, dalbello og salomon er verdt å ta en titt på