Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Rødde Folkehøyskole -Frikjøring/ BC-jibbing
#179868 11/01/2013 10:16 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei. Har egentlig bestemt meg for å gå et år på folkehøyskole, og har hørt mye bra om Rødde. Men jeg har hørt at de har hatt en linje for frikjøring og/eller BC-jib. Men når jeg sjekket ut sidene deres fant jeg ingen.

Er det noen som har gått der de siste årene som har erfaring med "Freestyle freeride"-linjen de har der? og hvor mye kjøring utenfor løypene det består av?

Re: Rødde Folkehøyskole -Frikjøring/ BC-jibbing
Henrik Ulleland #179869 12/01/2013 12:32 AM
Fersking
Fersking

har ikke hørt så mye om rødde, men er det løssnø du er ute etter er nok Øytun Offpiste stedet for deg, det er langt nord, men med pudder 9av10 dager, en av norges ledende eksperter innenfor skred som lærer er det nødt til å være verdt det!

Henrik Ulleland #179870 12/01/2013 12:34 AM
Fersking
Fersking

BTW! Søk nå eller så fort som mulig litt rundt omkring, så kan du heller bestemme deg når du får opptaksbrevene, de mest populære linjene går fort unna, kan være fulle allerede!

Henrik Ulleland #179871 12/01/2013 7:31 AM
Fersking
Fersking

Hei! Har ingen erfaring med Rødde folkehøgskole, men hvis du er ute etter toppturbasert frikjøring så burde du sjekke ut Øytun (!), Sogndal og Lofoten fhs.. Fantastisk mye fine toppturmuligheter i disse tre områdene. :-)

Henrik Ulleland #179872 14/01/2013 12:19 AM
Fersking
Fersking

jeg går rødde fhs nå, på Freestyle/freeride linjen. alt kommer veldig ann på hvor mye offpist du vil kjøre. om det er toppturer du vil gå så har du kanskje ikke veldig mange å gå med på rødde. læreren her er veldig glad i pudder, så når det er snø så blir det pudderkjøring. men frem til det så er det park. vi har vært i saas fee i sveits for å kjøre, og der er det park. det kommer veldig ann på hva andre elever vil også. vi har ikke så mange som ønsker å kjøre så mye offpist i år. så da blir det mest park. det er elevene som styrer litt hva man gjør. så blir det lagd opplegg deretter. ville anbefalt deg å søke på rødde, en utrolig bra skole på alle måter. vi er på ski 3-5 dager i uka i skoletiden også kan man kjøre på fritiden også. vassfjellet ligger 15 min unna. så utrolig gode muligheter. men snøen kommer ikke så fort. ihvertfall ikke i år. så pudder mulighetene får vente til det blir et snøfall til. snømessig så er det kanskje andre skoler som ligger bedre til, men hvordan linjer det er å velge mellom vet jeg ikke. lykke til med valget ditt smile

Henrik Ulleland #179873 15/01/2013 4:01 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Tusen takk! Kommer nok opp en tur for å se på skolen om noen dager! Er veldig glad i park også, men om det er snø til det kjører jeg helst pudder! Har veldig tro på å begynne der neste år!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå