Jeg er i utgangspunktet superfornøyd med Freedom bindingene, men det har vært noen småproblemer:

* I tillegg til at det av og til kan være litt knotete å få støvlene (Scarpa TX Pro) riktig inn i bindingene, så hadde jeg i begynnelsen problemer med å låse kjørefunksjon på ene skia (trykke ned låsen). Det har merkelig nok gått over av seg selv, men i begynnelsen måtte jeg åpne bindingen litt for at låsen skulle gli på plass.* Et større problem er at helløfterene har en tendens til å gli tilbake til horisontal stilling (som når de ikke er i bruk). Jeg har fått nye bøyler og den sorte plastholderen fra Platou, men det hjelper ikke. -Har ikke skiftet selve metalbasen som er skrudd til skia. Teorien min er at Scarpa TX Pro støvelen med sin fleksibilitet i sålen, samt mønsteret under, ganske enkelt sakte men sikkert pusher bøylen bakover -litt etter litt inntil låsemekanismen slipper. Noen som har hatt lignende problemer?

Jeg har samme problem med hælløfteren, men kun den minste/laveste av dem og kun på høyre side (også dersom jeg bytter om skiene! Helt uavhengig av terrengets helning/retning). Det tar bare noen sekunder fra jeg setter opp hælløfteren til den klapper ned.

Blir derfor nødt til å bruke kun den høyeste hælløfteren, selv om jeg ofte kunne tenkt meg å bruke den lave, hvis den hadde fungert...

Meld fra hvis noen har en løsning på dette problemet!