Etter å ha brukt snowboard i 4 år har jeg bestemt meg for å gå tilbake til alpint og har defor lyst på noe som flyter skikkelig i pudder. 183 og 75 kg, har i tillegg kjørt noe i 5 sesonger på alpint. Satser på å kjøpe sko i butikk og resten på sport-conrad. Ser for meg noe i prisklassen 5-8000 for ski+bindinger+sko.
Er det noen som kan hjelpe meg med å å finne noe skikkelige pudderski med bindinger?
På forhånd takk
Vennlig hilsen
Eirik
Re: Hjelp til en tilbakevendene entusiasts nye ski
Pon2oon skiene er 130mm, hvordan blir de å bruke i trekket?
Du har vel ett poeng der superdigg, jeg skal bruke noen få dager i trekket, men hovedfokuset er klart off pist.Har tidligere brukt salomon, noen tanker om denne? http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/3933 Jeg hadde tenkt meg noe som 100-120mm men ifølge linken under trenger jeg bare ca 80mm for å få oppdrift?
takk for svar :)Du har vel ett poeng der superdigg, jeg skal bruke noen få dager i trekket, men hovedfokuset er klart off pist.Har tidligere brukt salomon, noen tanker om denne? http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/3933 Jeg hadde tenkt meg noe som 100-120mm men ifølge linken under trenger jeg bare ca 80mm for å få oppdrift?
Har sett den linken - men tror kanskje at jeg tolker den litt annerledes enn deg. Jeg tolker den dit hen at man bør kutte ut mellom-skiene....
F.eks. så flyter ikke mine 104mm ski nevneverdig bedre enn 84mm skiene i ren pudder....men når det er snø som har satt seg litt så kan det være stor forskjell.
Åpningscenen i videoen under var med 84mm ski i noe av det beste pudderet jeg har opplevd på tur...så jo, 84mm kan flyte,
Til heisbasert kjøring ville jeg ha valgt noe rundt 110mm hvis jeg var deg: det bør holde i bøtter og spann. Det fine med heis, er at man får stive nok sko og kraftige nok ski til at de også kan brukes når det snøen ikke drømme-lett.
Re: Hjelp til en tilbakevendene entusiasts nye ski
Jeg har randopakke fra før, som jeg nå kjøper nytt, men har samtidig lyst til å bruke dette i trekket. Jeg er forberedt på å slite litt med tyngre utstyr for å kombinere dette. Kan ev. kjøpe full topptur pakke senere.Har derfor sett på: