Ja tlt har för kort "överhäng" på tå och hälen för marker tour. Men om det inte brådskar kanske det är värt att vänta till nästa säsong då det verkar vara mycket spännande på gång. Även om nytt alltid är kul 
Superdigg: du har de två skidorna jag vill skaffa till nästa säsong, w99an och renegaden. W99an är jag helt säker på att jag kommer skaffa mig men är inte helt 100 på renegaden. Hur är den i pisten och uppkört underlag? Har automatics i år men vill ha lite mer charger skida än dem som samtidigt fungerar ok i pisten. Uppenbarligen inte högsta prio men blir ju ofrånkomligt en del piståkning trots allt.
Det kan jeg svare på :)Jeg låste hælen på tampen av forrige sesong og Renegade med NTN var bra så lenge det var mykt men jeg slet med å få de til på preppet underlag. I juleferien kjørte jeg Renegadene hver dag med alpinbinding (STH) og jeg ble klar over hva resten av greia er. De har alltid vært dønn stabile i pudder og selv om de neppe faller inn i kategorien lekne så er formen såpass spesiell at jeg opplever de som morsomme å kjøre. Etter 5 dager i Oppdal med litt offpist på tynt dekke som krevde ekstremt hurtige transisjoner samt mye pist-kjøring med hovedvekt på kunstsnø er jeg re-frelst. De er like dønn stabile på rufsete underlag som de er i pudder og oppkjørt pudder. Det går faktisk fint å kjøre på skjær selv på hard kunstsnø. Tror ikke jeg har lest en eneste test av brede ski uten at det hevdes at de kjører "som på skinner" selv i pist. Mulig det er sant men disse er bedre. Renegade er en stiv storefjellsski som samtidig er relativt lette og merkelig nok morsomme å kjøre - en slags bastard av LP XXL og EP Pro. Skiene skinner dessuten mest kjørt med en nøytral posisjon. Fjernet 4mm shim'en på mine Krypton Pro for å få en mer oppreist kjørestilling og synes det fungerte veldig bra. Jeg er likevel litt " konservativ" med en montering på 86cm fra baktupp, mange har disse montert på 88 og 87 (mer sentrert).Mye subjektivt i vurdering av ski men at både W99 og Renegade er blandt de bedre er det vel ikke så mye tvil om. Renegade vil jo også være en del annerledes enn Automatic - Automatic vil ligne mer på W99.