Morsom instilling smile

Jeg vil påstå at du er godt dekket fra 104mm og ned så kanskje du burde se den andre veien? Siden du har W99 på lista og jeg har en sesong på disse nå med forsesongen i år så må jeg nesten kommentere disse. Ganske sikker på at du hadde likt disse veldig, veldig godt. Har lånt ut mine til ymse og de har en tendens til å få frem smil hos de som kjører en del ski mens de er ikke "komfortable" for de som foretrekker det. Misliker yttrykket "ekspertski" men de krever litt mer av den som står på de. Det mange av testene ikke klarer å ta frem er hva som gjør de litt krevende så skal forsøke. Se for deg kantgrepet til ei titanal-ski men uten dempingen det gir sammen med spensten i litt eldre parkski. Det gir noe som noen synes er en rar følelse - kanskje litt voldsom men med en gang man skjønner hva akkurat det kan brukes til så blir det bare stas smile I forhold til vekt/ytelse så nekter jeg å tro at noe kommer i nærheten (pt).

Meeen W99 overlapper en del med det du har og som jeg skrev lenger opp så burde du kanskje titte mot noe bredere? 5-punkts sidecut-ski har jo tatt av de siste par sesongene og det er ikke så rart da de gir ski som oppfører seg ganske tradisjonelt på hardt føre og flyter svært godt. I denne kategorien har du: Atomic Automatic, Rossignol Squad7, DPS 112RP(C), Praxis Protest, Salomon Rocker2 og On3p Billy Goat for å nevne noen som jeg tror kan passe deg. Praxis og DPS er relativt lette og kan funke med tech.

Iom at du nevner surfefølelse så er vi over i en annen kategori og typisk de med fullrocker. Kuro har jeg aldri blitt glad i personlig men de flyter som en dupp - er noe feil med tuppen. Pontoon er veldig morsom men litt lefsete - Pon2oon skal ha fikset dette og bør være et alternativ. Jeg kjøpte nettopp Praxis Powder Boards selv som er fullblods R/R-ski nettopp for å ha en lekeski og fordi jeg aldri har eid R/R-ski selv. I tillegg har jeg 4Frnt Renegade som er en fantastisk ski med fullrocker og "normal" innsving selv om den er ganske storefjellete. Den gir likevel en helt annen skiopplevelse enn 5-punktsskiene. Har inserts i både Renegade og W99 for alpinbinding og tech. Renegadene med tech blir nok bare på de flotteste dagene (i hvert fall før jeg kjøper Lupo... Har TLT5 i dag). DPS Lotus 138 må også nevnes i R/R-kategorien - denne er i tillegg turvennlig vektmessig på 2.1kg. Veide for øvrig Powder Boards'ene mine og de kom ut på 2210g pr stk noe som er sykt lett for en ski med midtbredde på 138mm.