Leste akkurat freerando-testen i franske ski. DPSW99 vant gull. Dynafit Huascaran fikk en andreplass. Kastle tx97 fikk veldig god kritikk, tx107 litt dårligere. Huascaran fikk bedre kritikk som en charger ski, mens DPS gjorde det gjevnt bra på alt. Mener at huascaran fikk dårligere på cruising...DPS W99 pure var faktisk også som eneste ski med i pudder-freeride kategorien. (Huascaran var på forsiden for den kategorien, men ble ikke plassert der....men ut fra bildet var det tydelig at skiene ikke var testet med puslekjøring)
Hvis du kjøper nye ski, ville jeg ha beholdt Justicene og kjøpt noe markant smalere - f.eks, dynafit muastagh ata eller Movement Bond. Tror ikke at vekt er det viktigste, men lavere friksjon pga smalere feller. Det vil også overraske meg stort dersom disse ikke er markant bedre enn en justice på hardt føre.
Hva slags bindinger har du på justice'en. Hvis du ikke har tech, så kan du jo få installert binding inserts slik at du kan bruke dynafit på lengre turer.IMHO er det alltid dumt å selge ski du synes er knallgode: jeg har aldri funnet en ski som er knallgod i alt du nevner....så mitt råd er å se om du kan finne andre måter å lette turen på. Forslag:- dyanfit bindinger (hvis du har marker tour eller duke e.l.)- tlt5 performance hvis du har noe tynge sko- andre feller (Det finnes mange feller som er lettere og har bedre gli enn G3) (bruker selv g3, men har brukt andre)