Jeg har samme mål som deg, og kjørte med Dynafit Mustagh Ata SL (187) i lengre tid som toppturski.  Det er ski som er bedre på hard snø/is enn Manaslu, men jeg må si at den ikke er veldig bra hvis man dømmer den som en bakkeski....

I fjor vår skiftet jeg til 177 Movement Bond. (NB dette er IKKE X-Bond)  Min review av den er her:

Kort oppsummert, så synes jeg Bond'en er mye er mye morsommere i bakke enn mustagh ata'en.  På tur så er den bedre på hardt føre og i renner, men ikke like bra på store svinger i gjennomslagsføre...trolig bare fordi jeg valgte en litt vel kort ski.  

Grunnen til at jeg kjøpte Bond'en var at jeg prøvde Ski Trab Rapido i Wüller og syntes den var mye bedre enn Mustagh Ata'en i bakke.  En test finner du her:

Hva er det jeg synes er bedre med Bond/Rapido? De ligger mer stabilt på snøen (spesielt bond), og kan kjøres mye mer på skjær med lik vekt på begge ski.  De føles mer som en ordentlig ski....  Når dette er sagt så synes jeg faktisk også at dynafit mustagh ata er en veldig bra ski, og det er sikkert manaslu også....men jeg vil nesten si at det er 100% toppturski. (...og det er vel egentlig de andre jeg har nevnt også).

Sko: jeg kjører med TLT5 performance på bondene, og har også kjørt de på G3 Manhattan og Dynafit Stoke...og ser ikke noen grunn til å kjøpe noen annen sko for de skiene.

Jeg vurdere allikvel en Dynafit Mercury for å ha et par jeg kan bruke med ramme-bindinger (Marker Tour).