Jeg har selv Marker T12 på mine Line Prophet 115. IKKE kjøp disse med mindre du skal svært sjelden på topptur, eller bare korte turer ut fra alpinanlegg. Jeg synes ikke mekamismen overbeviser, Det er kronglete å veksle mellom kjøre- og gåmods, det kommer fort is i sporet for låsing i kjøremodus så du må hakke med staven på toppen. Jeg ville heller ha kjøpt den nye Dynafit ST bindingen: MYE lettere, vesentlig enklere i bruk og bedre for toppturene og fungerer stort sett like greit i bakke.
M.h.t ski så pass på at du ikke lures til å kjøpe for brede ski. Det er bare på de store pudderdagene du får glede av veldig brede ski mens det kan være en plage å gå opp der det er bratt og hardt. Jeg ville sett på ski som f.eks G3 Saint. Gode på topptur , fungerer fint i pudder og det samme i preppa bakke - hvis du ikke skal kjøre fort og hardt på stålis.
M.h t støvler er det viktig å velge et par som passer foten din. Prøv, prøv prøv!! Jeg ville ha valgt en støvel "midt på treet" hverken stiv og tung "kjørefokusert" eller en superlett "oppoverfokusert". BD Swift kan være en egnet støvel hvis den passer.