Stökli Astroid er vel ikke så brede, er de? Rundt 90? Det går nok veldig bra. Jeg hadde blitt mer bekymret hvis det var en myk, blafrete ski. Hvorfor må du tilpasse Vulcan'ene? Hvis titan er aktuelle, så bør du nok også se på Mercury. Technica Chochise og Scarpa Maestreale RS...bør også være på lista.. Jeg vil også tro at TLT5 Performance holder på de skiene... (Har disse selv - og de endret totalt mitt syn på hvordan en god rando-sko bør se ut). Sko forøvrig vanskelig. Jeg har blitt oppmerksom på at sko også kan være for stive - spesielt på en litt stiv ski med lite innsving. Jeg har i dag to par sko uten gå-funksjon: Tecnica Bogadicious (Med både alpin og tech-såler), samt Lange RS 130. Begge har 130 i stivhet, men Lange skoene kjennes ut som tøfler i forhold til Tecnica'ene. Jeg har kjørt begge parrene med racing ski, all-mountain bakke ski og freeride ski. Til å begynne med kjørte jeg tecnica'ene med rebound skruen installert. Da er skoen svært stiv i alle retninger og svært kontant....men jeg klarer å gi MYE mer trykk i skia med Lange'ene, samtidig som de er mer komfortable og jeg får mer snøfølelse. Bogadicious'ene ble langt bedre for meg etter at jeg fjernet rebound skruen slik at jeg får presset skaftet lenger frem....men jeg fikk et lite død-punkt i fleksen. Nå er Lange RS 130 en (nesten?) fullblods racing sko....og langt unna hva man kan forvente av en rando-sko...men min lærdom er at fleks-mønster er viktigere enn stivhet.