I et par sessonger har jeg kjørt Vølkl Katana 09/10 modell 190 cm, men valgte i fjor å selge dem til fordel for Vølkl Kuro. Kuroene er fine og supre til de store snødagene. Som forventet er de lite brukervennlige på annet type føre og behovet for et par ekstra ski kom fort.?Valgte derfor å kjøpe et par Vølkl Mantra i tillegg. Dette for å ha en mer allround ski for dager i løypa med innslag av skogskjøring/løssnøkjøring nær alpinsenteret.
Mantra'ne er fine, men jeg jeg angrer likevel på at jeg solgte Katanane. Synes de er morsommere en mantraene, og de tåler høy fart og er hakket vassere i løssnø. Opplevde dem dog som litt tungkjørte i skogen, noe som var hovedgrunnen for å forlate dem. Valgte derfor å gå ned til 184cm på mantrane. Synes Mantrane fungerer fint i bakken, men synes de er for smale i skogen og spessielt i løssnø.
Jeg vurderer å bytte ut Mantraene i en litt breder ski.? Noen som har erfaring med siste generasjon Katana? ?Er det fortsatt en god bakkeski på tross av mangel på camber? (mine hadde camber og frontrocker og var 190) og vil en fullrocker ski være mer manøvrerbar i skogen? Kanskje 184 gjør en Katane mer manøvrerbar for meg og fortsatt gir den flyeten og farten jeg er ute etter.
Er også åpen for andre forslag som vil dekke mitt behov. K2, Armadda el.l
Til info er jeg 181 høy og relativt erfaren på ski.