"Heffaklumpen" jeg har andre ski til å kjøre med i annlegg, men det kan jo være greit å forsøke seg litt i heisnære offpist med disse skia også (f.eks. Røldal). Har et par storefjellsski med Baron uten at jeg har lyst til å bruke dem fast på topptur av den grunn (de er litt for tunge og lite smidige til det det). Jeg har gått toppt ru i mange år, men få pr år. Det er ikkke sikekrt det blir mange nå heller, men har som sagt andre ski til heiskjøring og er ikek avhenign av å bruke Dynafit/Tour i løypa av den grunn.Tror ikke de støvelen jeg har valgt er så dårlige til å gå med. De får skryt for god gåmodus og lav vekt (1800 gr) samt bedre nedoveregenskaper enn de fleste toppturstøvler. Spørsmålet var vel egentlig fra min side om preutløsning er mer vanlig på brede ski og hvordan valg av binding står seg mellom vekt og funksjonalitet? Jeg skjønner forøvrig ikke hvorfor det å gå ofte på tur rettferdiggjør en lett binding da jeg alltid vil ha samme opplevelse uansett om jeg er det ofte eller sjelden.Når det gjelder vekt er Pum Guide ca. 650 for paret og da sparer en mye vekt.

"j.hansen" du ser ut til å se enkelte poeng. Jeg kjører primært offpist også i anlegg så jeg er avhengig av at bindingene tåler dårlig offpist da jeg som regel alltid befinner meg utenfor løypa og ikke skal ha andre ski til topptur i år.

"skimachine" jeg blir nesten ovebevist av den øverste den øverste videoen hadde ikke vært for at det er så mye fin snø der. Han smådropper litt og tar noen wheelies etter dropp og løser ikke ut så det er betryggende.

What to choose..