Haha inte oväntat mycket engagerade röster i denna tråden..

Kör personligen på både dynafit och f12 på skidor upp till 138mm i bredd. Det fungerar fint. Vad jag försökte göra var att utläsa dina behov utifrån vad du skrev och gjorde den bedömnngen att jag trodde f12 skulle passa dig bra. Men som jag skrev så känner jag dig inte och vet väldigt lite om dina förutsättningar och behov. Utifrån personliga erfarenheter så vill jag påstå att om du inte redan går mycket på tur så kommer en f12 vara en bra start tills du vet om detta är något du kommer göra mycket av. Då kan det vara en naturlig utveckling att gå över tll dynafit. Många av mina vänner köpte dynafit, sedan visade det sig att de trots allt inte gick så mycket på tur som de först trott och till slut var de tillbaks på andra bindningar. En radical st väger 570 gram och f12 väger ca 1020 gram. Ja visst gå funktionalitet etc är behagligare och mer optimalt med dynafit men det är relativt små skillnader det handlar om. Om detta verkligen hade varit så viktigt så tror jag inte ens du haft denna fråga utan valet hade redan varit klart.

Alla har sina egna preferenser och denna fråga har som du märker många trofasta anhängare av båda lägren vilket kan göra ett val lite svårare. Om du är osäker kan du montera med inserts/platta, då kan du alltid byta om du inte är nöjd eller om dina behov förändras.

Hursom, du kommer säkert bli nöjd med vad du än väljer om du främst lyssnar till dig själv och inte enbart vad folk i ett internet forum säger. Lycka till!