Masse gode råd her som dessverre gjør meg enda mer forvirra. Tipper det blir et nytt sett med smalere ski på sikt. Kanskje det holder med Tour F12 inn til videre. Jeg er ikke i så dårlig form og liker å jobbe, men har forståttt det slik at Dynafit er overlegne mht å gå. Regner med å bruke skia i mest i Sirdal/Hunnadalen og Røldal så det betyr få høydemeter, men kanskje flere topper pr dag. Har ikke bare planer omå gå toppturer så vi får se hvor mye det blir.

Kort oppsummert så stemmer det da slik at det er av betydning at skiene er smalere (under 115mm) for hardt føre med Dynafit. Skal bruke Cochise Pro Dyn Ligth 120 så regner med at støvlene holder god form sammenlignet med mye annet. Vil jo da ha lette ski (relativt til bredde -letter enn BD Carbon Megawatt med et par hundre gram om jeg ike tar feil) pluss ganske lette støvler og halv lette bindinger i F12 Tour som bør være en grei combo for en bred toppturski.

Eller bør jeg sats fult med Plum Guide/Yak? Det og miste ski å skade seg er ikke kjekt så her er det jo mer enn å gå tur som betyr noe.