Har du flera skidor och en med baron så ser jag inte problemet, är väl bara och prova dynafit/plum. Gillar du dt inte så kör på det du har, montera med insets och allt är lugnt.Bootsen är mycket bra, det var inte min poäng. Dt jag menade var att om du verkligen jagade gram så hade du nog valt tlt eller liknande.Om du går mycket eller ej blir relevant om du bara har en eller två skidor där du måste prioritera.
Men kort och gott - självklart blir det mer sidledstryck på en bred skida vilket ger större chans till prerelease. Är det ett problem - inte för min del, jag låser när jag måste, kör bara mjukt med breda skidor och är lätt så klarar mig utmärkt. Är det generellt fiddligare med dynafit - absolut men de flesta överser det mot andra fördelar. Jag kör för övrigt dynafit och 112mm skidor i pisten också.
Du har ju redan ett par barons och verkar ju veta vad du vill ha, bara någon som petar dig över kanten. Köp dynafit, du bor ju i norge och bör i värsta fall ha råd med ett par f12 om du inte gillar dem
. Min poäng var bara att flertalet tycks ltro att skillnaden på dynafit/plum vs f12 etc är mycket större än vad den faktiskt är och om man har begränsat med valmöjligheter så hade jag rekommenderat f12.